عبارت «از رودخانه تا دریا» بهانه محرومیت از حق شهروندی در آلمان

بر اساس قوانین جدید شهروندی در آلمان، افرادی که عبارت «از رودخانه تا دریا» را در رسانه های اجتماعی منتشر می‌کنند یا آن را مورد تایید قرار می‌دهند از حق شهروندی محروم خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « jpost»، بر اساس قوانین جدید شهروندی که اخیرا توسط کانال تلویزیونی «ان دی آر» و وزارت کشور فدرال اعلام شده است افرادی که عبارت «از رودخانه تا دریا» را در حمایت از فلسطین در رسانه های اجتماعی پست کنند یا حتی افرادی که چنین پست‌هایی را مورد تایید قرار دهند از تابعیت و حق شهروندی محروم خواهند شد.

افرادی که در آلمان شاغل هستند، می توانند پس از پنج سال برای اخذ تابعیت اقدام کنند.

به گفته وزارت کشور فدرال آلمان، اگرچه این قانون در ۲۷ ژوئن سال جاری به تصویب رسید الزامات دیگری به ویژه در مورد نژادپرستی، یهودی ستیزی یا هر مورد دیگر که مغایر با اصول اعلام شده باشد به آن اضافه شده است.

یکی از الزامات شهروندی، بند مربوط به مسئولیت خاص تاریخی آلمان در قبال بی عدالتی ناسیونال سوسیالیستی و پیامدهای آن به ویژه برای حفاظت از زندگی یهودیان است.

این بند تصریح می کند که فردی که با تعهد قانونی آلمان در مورد حمایت از یهودیان مخالفت می کند، ممکن است واجد شرایط شهروندی نباشد.

عبارت «از رودخانه تا دریا» بهانه محرومیت از حق شهروندی در آلمان

بند مذکور شامل انکار واقعیت یا میزان نسل کشی یهودیان اروپا توسط آلمان نازی (هولوکاست) و متهم کردن یهودیان یا دولت اسرائیل به اختراع یا اغراق در هولوکاست است.

بر همین اساس اعلام شده است که انتشار پست‌هایی مانند «از رودخانه تا دریا»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «بیایید تل آویو را بمباران کنیم»، «مرگ بر اسرائیل» و «اسرائیل، قاتل کودک» نیز شامل این بند خواهد بود.

استفاده از نقشه هایی که در آن قلمرو اسرائیل با رنگ پرچم فلسطین جایگزین شده است نیز مغایر با قانون تلقی شده است.

اگرچه «ان دی آر» گزارش داد که ایالت های آلمان در مورد تابعیت تحت اختیار خود خودمختاری دارند، اما رویه سال های اخیر نشان داده است که ایالت‌ها بر اساس دستورالعمل‌های درخواست وزارت کشور فدرال هدایت می شوند به طوری که مقررات قانونی در مورد قانون تابعیت به طور یکسان اعمال می شود.

طبق گزارشی از اشپیگل، در ماه مارس گزارش شد که آزمون شهروندی آلمان اکنون شامل سؤالاتی در مورد هولوکاست، یهودیت و اسرائیل خواهد بود تا افراد دارای دیدگاه های یهودی ستیزانه را حذف کنند.

«نانسی فایزر» به اشپیگل گفت: اگر ارزش‌های ما را نداشته باشید، نمی‌توانید پاسپورت آلمانی بگیرید. ما در اینجا یک خط قرمز شفاف ترسیم کرده‌ایم.

گفتنی است، در ماه آگوست یک معترض که شعار «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» را در تظاهرات برلین سر داده بود توسط دادگاه آلمان ۶۰۰ یورو جریمه شد.

کد خبر 1783585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha