تظاهرات مردم مراکش در محکومیت ترور «نصرالله»

مردم مراکش در همبستگی با لبنان و فلسطین تظاهرات کردند و ترور سید حسن نصرالله را توسط اسرائیل محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، به دنبال بمباران مستمر اسرائیل به فلسطین و لبنان با گذشت یک سال از این جنگ، ده‌ها نفر از مراکشی‌ها شامگاه یکشنبه در تظاهراتی در شهر طنجه شمال مراکش  شرکت کردند تا حمایت خود را از مردم فلسطین و لبنان اعلام کنند.

تظاهرکنندگان در شهر طنجه با سردادن شعارهایی خواستار حمایت فلسطین و لبنان شدند و بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی و نقض حاکمیت لبنان تاکید کردند.

تظاهرکنندگان شعارهایی از جمله «سلام مردم به مقاومت لبنان»، «صهیون دشمن کشور من است»، «روح آزادی دمیده است» و «سلام بر شهید... سلام بر اسیر... سلام بر مجروح» سر دادند.

تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردهایی حمل می‌کردند که در برخی از آنها نوشته شده بود: «فلسطین امانت است... و عادی سازی خیانت است» و «از غزه تا لبنان... مقاومتی که قابل توهین نیست».

تظاهرکنندگان در ادامه ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت در جمعه گذشته را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که توسط نهادهای مدنی مانند سازمان حمایت مراکش و فراخوان کرده بودند، حمایت غرب از اسرائیل را محکوم کردند.

از ۸ اکتبر ۲۰۲۳، گروه‌های لبنانی و فلسطینی در لبنان، به ویژه حزب‌الله، روزانه بمباران‌هایی را با ارتش اسرائیل در سراسر «خط آبی» رد و بدل کرده‌اند که تا عصر یکشنبه منجر به کشته شدن یک هزار و ۷۶۴ نفر از جمله کودکان و زنان شده است.

کد خبر 1783588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha