استفاده از ظرفیت مساجد برای توسعه گردشگری صلح

شالبافیان با تاکید بر اینکه موضوع «همزیستی ادیان» یکی از رویکردها در هفته و سال گردشگری که جلوه گاه آن درمساجد دیده می شود، گفت: بسیاری از مساجد در طول اعصار و قرون در نزدیکی سایر اماکن عبادت بنا شده اند بنابراین می شود از ظرفیت مساجد در توسعه گردشگری صلح بهره برد.

«علی‌اصغر شالبافیان»، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره استفاده از ظرفیت مساجد و بناهای تاریخی در توسعه گردشگری گفت: طبیعتا یکی از ظرفیت های مهم حوزه گردشگری؛ گردشگری تاریخی و فرهنگی است و یکی از تجلی گاه های این موضوع اماکن مذهبی و تاریخی بویژه مساجد هستند؛ مساجد با توجه به معماری منحصر به فرد و ارزش های منحصر به فردی که در خود دارند می توانند پذیرای گردشگرانی باشند تا چهره ی جذابی از این مکان تاریخی ارائه دهند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: یکی از برنامه های که در ستاد سفر پیگیری و اجرا شد؛ عضویت سازمان اوقاف و امور خیریه در این ستاد بود برای اینکه  سازمان اوقاف و امور خیریه بتواند از مساجد و از ظرفیت آنها در حوزه گردشگری پشتیبانی کند.

شالبافیان در پاسخ به این سئوال که با توجه به شعار روز جهانی گردشگری امسال با عنوان «گردشگری و صلح» مسجد به عنوان مکان معنوی و آرامش تا چه میزان می تواند در توسعه گردشگری صلح تاثیرگذار باشد، گفت: یکی از رویکردهای ما در هفته و سال گردشگری موضوع همزیستی ادیان است که یکی از جلوه گاه های آن مساجد است. بسیاری از مساجد در طول اعصار و قرون در نزدیکی سایر اماکن عبادت بنا شده اند و  از این رو می شود از این ظرفیت آنها در توسعه گردشگری صلح بهره برد.

کد خبر 1783600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha