مدیر کانون‌های مساجد استان زنجان از کانون‌های شهری و روستایی خدابنده بازدید کرد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان از کانون‌های فرهنگی هنری، هجرت، قمربنی هاشم، ریحانه، شهید بیضایی، شهید باهنر و آیت الله دانش شهرستان خدابنده بازدید و در جریان برنامه‌ها و مشکلات آنان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در این بازدید با تسلیت شهادت سید حسن نصراله و شهدای مقاومت اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد مراکزی هستند که با فعالیت های فرهنگی و هنری حتی در دورترین روستاهای استان زمینه عدالت فرهنگی را در اقصی نقاط استان فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد در طول سال برنامه های متعددی مناسب با ذائقه نسل جوان و نوجوان در مسجد اجرا می کنند، گفت: این برنامه ها زمینه جذب این نسل به مسجد را فراهم ساخته است.

مدیر کانون‌های مساجد استان زنجان از کانون‌های شهری و روستایی خدابنده بازدید کرد

اسلامی به طرح نشاط و تعالی مسجد و محله از سری طرح های قرارگاه شهید آوینی اشاره کرد و گفت: این طرح در ۹ محور قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، رسانه، سرود، تئاتر، ادبیات، مهارت و کارآفرینی و اردویی و تربیتی در حال اجرا است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: این طرح در تمام کانون های مساجد اجرایی می شود و ضمن استعدادیابی از کودکان و نوجوانان آن را با مهارت های روز آشنا می کند.

مدیر کانون‌های مساجد استان زنجان از کانون‌های شهری و روستایی خدابنده بازدید کرد

وی اضافه کرد: طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» به صورت مسجد پایه و خانواده محور با استفاده از ظرفیت های بومی و با ساماندهی سرمایه های محله و با بهره گیری از استعدادهای نوجوانان محله در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان به اجرا درمی آید.

به گفته اسلامی، محله محور، خانواده بنیان، مسجد پایه و نگاه ایجابی با رویکرد نشاط اجتماعی از ویژگی های شاخص این طرح است که با هدف احساس هویت و تعلق به نوجوانان محله برای ساختن محیط زندگی بهتر، تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و رفتاری از طریق ابزار هنری، استفاده از امکانات و ظرفیت های مردمی برای ارتقاء حل مسائل فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط و روحیه امید و خداباوری، آموزش و تولید آثار فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ سالم و پرنشاط اجرا می شود.

در ادامه این دیدار مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد هجرت مسجد موسی بن جعفر(ع)، قمربنی هاشم و ریحانه مسجد باب الحوائج(ع)، شهید بیضایی مسجد امام حسن(ع) روستای چپقلو، شهید باهنر روستای محمود آباد و آیت الله دانش مسجد قامع قیدار به بیان برنامه‌ها و مشکلات کانون پرداختند.

مدیر کانون‌های مساجد استان زنجان از کانون‌های شهری و روستایی خدابنده بازدید کرد

کد خبر 1783606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha