راهپیمایی هزاران‌نفری در استرالیا برای شهید نصرالله

هزاران نفر در سراسر استرالیا با برگزاری تظاهرات و در حالی که پرچم‌ حزب‌الله و عکس «سید حسن نصرالله» را در دست داشتند، خواستار پایان دادن به درگیری‌ها و آتش بس فوری در غزه و لبنان شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «middleeastmonitor»، هزاران نفر در سراسر استرالیا با برگزاری تظاهرات خواستار پایان دادن به درگیری‌ها و آتش بس فوری در غزه و لبنان شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی استرالیا، این تظاهرات با بیشترین حضور مردم در ماه‌های اخیر پس از یک هفته حمله نظامی به لبنان که منجر به شهادت «سیدحسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله شد، برگزار شد.

تظاهرات به عنوان بخشی از  مراسم «روز ملی اقدام برای غزه» توسط گروه‌های طرفدار فلسطین در بسیاری از شهرها و شهرستان‌های کشور برگزار شد.

هزاران نفر در بیرون تالار شهر سیدنی تجمع کردند و پرچم‌های لبنان و فلسطین را به اهتزاز درآوردند و در حمایت از سرزمین‌های اشغالی فلسطین و لبنان شعار سر دادند.

برخی از تظاهرکنندگان نیز پوسترهایی با عکس‌های سید حسن نصرالله در دست داشتند و پرچم‌های حزب‌الله نیز به اهتزاز درآمده بودند.

«جیمز پترسون»، وزیر سایه در امور داخلی استرالیا با انتشار پستی در شبکه «ایکس» با انتقاد از به اهتزاز در آمدن پرچم حزب‌الله در این تظاهرات گفت که مقامات باید کسانی را که این پرچم را به نمایش گذاشته‌اند، تحت فشار قرار دهند.

جنبش‌های مقاومت حزب‌الله و حماس از سوی دولت‌های استرالیا، آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا در فهرست سازمان تروریستی قرار گرفته‌اند و به همین دلیل نمایش عمومی نمادهای آنها جرم محسوب می‌شود.

«ناصر مشنی»، رئیس شبکه حمایت از فلسطین در استرالیا گفت: سوال ما این است که چرا فرزندان، زنان و مردان ما اهمیتی ندارند، چرا دولت به نفع ما صحبت نمی‌کند و از اسرائیل نمی خواهد که حملات و جنایت‌های خود را متوقف کند.

کد خبر 1783642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha