مسجد را با هنر احیا کنیم

عالمبخش گفت: هدف ما زنده شدن مسجد با ابزار هنر است و ما حرف زمین مانده رهبری در حوزه هنر یعنی در بخش تئاتر را دنبال می‌کنیم.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد، «حسین عالم بخش»، مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در نشست با معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین و مسئول بسیج هنرمندان قزوین که در سالن جلسات سپاه صاحب الامر قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما معتقد هستیم باید کار را از پایه شروع کنیم و از این رو اعتقاد ماست که برای کودک و نوجوان باید در مسجد دست زده شود و تشویق شود.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: بسیاری از هنرمندانی را که می بینیم و سلبریتی هستند، از مسجد برخواسته اند، اینها در هر مرتبه ای که فعالیت کنند، باز به اصل خود که همان مسجد است، برمی گردند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد عنوان کرد: تئاتر حرف زمین مانده رهبری در بخش هنر است و ایشان در این حوزه بسیار مطلع و آگاه هستند و ما به دنبال این هستیم چند اتفاق در این حوزه بیفتد و در این خصوص هم اقداماتی داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته یک اقدام راه اندازی مدرسه تئاتر شبستان بود تا اول جریان سازی و سپس هوبت بخشی و کادر سازی داشته باشیم.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد: در واقع برای بحث جریان سازی این مدرسه راه اندازی شد و هنرمندان مسجدی پای کار آمدند و دوره های آموزشی برگزار شد و موضوع اصلی در این کار جریان سازی بود و در استان هایی که این کار شکل گرفت، شاهد جهش تئاتر بودیم.

وی گفت: این کار چند حسن دارد نخست اینکه در این کار هنرمند مسجدی تربیت می شود کسی که  تئاتر مسجدی می بیند، تشویق می شود برود بیرون هم تئاتر بیند و در واقع ناظر کیفی تئاتر را تقویت کردیم.

عالم بخش افزود: تئاتر باید به مسجد بیاید و الان سرود هم در مسجد مورد توجه است، تئاتر باید قوام داشته باشد و وقتی بازدهی داشته باشد، بسیار اثرگذار است.

وی اضافه کرد: باید مساجد را احیا کنیم و مانند دهه ۶۰ مساجد ما فعال شوند، البته برخی مساجد به خوبی فعال شدند.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: از دیگر اقدامات ما برگزاری جشنواره تئاتر مسجد بود که در این برنامه در تهران ۱۴ مسجد میزبان شدند و ۲۸ گروه منتخب در مساجد اجرا داشتند که ۱۶ گروه متعلق به مساجد روستایی بودند و در تمام مساجد با موفقیت کار را اجرا کردند و امروز این مساجد از این برنامه استقبال می کنند.

وی گفت: قزوین هم هنرمندان بسیاری دارد و مساجد خوب و فعال، گرافیست و بچه های بسیجی خوب و فعالی دارد و این حوزه را باید در قزوین تقویت کرد و انشالله مدرسه تئاتر مسجد را در این استان داشته باشیم.

عالم بخش افزود: هدف ما زنده شدن مسجد با ابزار هنر است و ما حرف زمین مانده رهبری در حوزه هنر یعنی در بخش تئاتر را دنبال می کنیم تا انشالله روزی اگر محضر رهبری حاضر شدیم، بگوییم در خصوص اوامری که شما فرمودید در این حوزه اقدام شده و کار به نتیجه ای رسیده است.

وی با اشاره به ضرورت توانمند کردن گروه های تئأتر مسجدی یادآور شد: ما باید گروه ها را توانمند کرده و بدانند با کجا ارتباط بگیرند و متکی به بودجه نباشند و بچه های پای کار نظام باید این را یاد بگیرند.

کد خبر 1783668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha