ثبت ۵۵۰ جلسه سنتی قرآن در کانون تخصصی قرآن و عترت خدمت رضوی

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی با اشاره به حمایت‌های آستان قدس رضوی در برپایی جلسات سنتی قرآن گفت: از سوی کانون تخصصی قرآن و عترت خدمت رضوی استان خراسان رضوی تاکنون ۵۵۰ جلسه سنتی شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مسعود میریان گفت: این کانون قرآنی هم زمان با تأسیس مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی آغاز به فعالیت کرده و در حال حاضر، ۱۱۵ خادم تخصصی قرآن در این کانون مشغول به فعالیت هستند.

وی برگزاری جلسات سنتی قرآن، برپایی کلاس‌های مهدالرضا (ع)، اجرای طرح‌های «شمیم رضوی»، دوره مجازی «من قرآن را دوست دارم»، «تحفیظ رضوی»، برگزاری محافل ملی انس با قرآن در سطح استان با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی و برگزاری اردوهای جهادی قرآنی را از جمله اقدامات شاخص کانون قرآن خدمت رضوی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام میریان از کانون تخصصی قرآن و عترت خدمت رضوی در استان خراسان رضوی به‌عنوان سومین کانون فعال آستان قدس رضوی در کشور یادکرد و افزود: حضور خادم‌یاران متخصص قرآنی در دبیرخانه‌های شهرستان‌های استان، ارتباط مؤثر و سازنده بین کانون و مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی و حضور فعال خادم‌یاران قرآنی در استان موجب شده روند برنامه‌های قرآنی در استان مؤثرتر، هدفمندتر و با فراگیری بیشتری انجام شود که مجموع این عوامل موجب شد که این کانون در جمع کانون‌های برتر قرار بگیرد.

میریان اضافه کرد: با پیگیری خادمان قرآنی در این کانون، در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ نوآموز قرآنی در مشهد و هزار و ۵۰۰ نوآموز در شهرستان‌های خراسان رضوی در کلاس‌های آموزشی مهد الرضا (ع) مشغول تحصیل و فراگیری آموزش قرآن به روش قصه و بازی هستند.

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی در پایان اضافه کرد: کانون خادم‌یاری قرآنی مجریان برنامه‌های قرآنی در شهرستان‌ها هستند تا بتوانند با مشارکت مردم و بهرمندی از فعالان قرآنی در فراگیری قرآن در حوزه‌های مختلف مؤثر واقع شوند.

کد خبر 1783698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha