اعزام عمره گزاران از مرز ۷ هزار نفر گذشت

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که تعداد عمره گزاران اعزامی به سرزمین وحی از مرز ۷ هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست روز گذشته شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد معاون امور حج و عمره این سازمان افزود: این زائران در قالب ۶۹ کاروان از ۱۷ استان از طریق شش ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام شدند.

آقای غلامرضا رضایی افزود: تا امروز بیش از ۷۱ هزار و ۶۰۰ نفر نیز اطلاعات خود را در سامانه ثبت نام تکمیل کردند و ۲۶ هزار و ۸۶۶  نفر هم ضمن واریز وجه ، کاروان بندی شده و با دریافت تاریخ پرواز آماده اعزام هستند.

به گفته وی، برای پاسخگویی به درخواست علاقمندان ، ظرفیت پروازی از ۱۷ مهرماه روزانه به چهار پرواز افزایش یافته و بیش از هزار نفر به سفر عمره مشرف خواهند شد .

آقای رضایی با اشاره به روند استقبال از ثبت نام در کاروان های عمره ابراز امیداوری کرد که برنامه ریزی صورت گرفته برای عمره ۱۴۰۳ تحقق یابد و در صورت تامین هواپیمای بیشتر، ظرفیت های جدید نیز در ماههای رجب و شعبان اضافه و تعداد زائران از مجموع ۱۷۰ هزار نفر بیشتر شود.

اعزام عمره گزاران از مرز ۷ هزار نفر گذشت

وی همچنین گزارشی از نقاط قوت عملیات حج و فعالیت های قابل بهبود و ارتقاء دربخش های مختلف حج ارائه کرد و رئیس سازمان حج و زیارت هم از اعزام کمیته مسکن به عربستان برای تکمیل فرآیند اجاره هتل های حج ۱۴۰۴ در هفته آینده خبر داد.

آقای سید عباس حسینی افزود: قرار است پیش ثبت نام از زائران حج  قبل از پایان آبان ماه انجام شود و با توجه به اهمیت معاینات پزشکی زائران ، هماهنگی با مرکز پزشکی حج و زیارت صورت خواهد گرفت.

اعزام عمره گزاران از مرز ۷ هزار نفر گذشت

در ادامه این جلسه ، حجت الاسلام والمسلمین نواب از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که با توجه به روند آغاز شده در خصوص برنامه های حج ، برای برگزاری جلسه شورای عالی حج پیگیری و هماهنگی لازم را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به آغاز بازگشت نخستین کاروان های عمره گزار از سرزمین وحی به کشور، افزود: تعداد زیادی از مشتاقان این سفر در صف انتظار هستند و دست اندرکاران تلاش و برنامه ریزی کنند تا تعداد بیشتری مشرف شوند.

اعزام عمره گزاران از مرز ۷ هزار نفر گذشت

در ادامه این جلسه ، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مورد خدمات فرهنگی که در سفر عمره به زائران ایرانی ارائه می شود و محدودیت هایی که در کشور میزبان وجود داد ، گزارش داد و در پایان حجت الاسلام والمسلمین نواب و رئیس سازمان حج و زیارت با اهدای لوح تقدیر از خدمات و تلاش های آقای ایمان شمسایی معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در دوره تصدی این پست تقدیر کردند و آقای اسماعیل رستمی مدیر حج و زیارت استان قم بعنوان معاون جدید معرفی شد.

اعزام عمره گزاران از مرز ۷ هزار نفر گذشت

بر پایه این گزارش، در آغاز این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با عرض تسلیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله  به پیشگاه امام عصر(عج) و مقام معظم رهبری (مدظله) تلاش رژیم کودک کش را حرکتی بزدلانه دانست و تصریح کرد: راه سیدالشهداء مقاومت د ر سراسر جهان ستوده شده و جنایت رژیم صهیونیستی مورد تقبیح قرار گرفت.

اعزام عمره گزاران از مرز ۷ هزار نفر گذشت

کد خبر 1783721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha