بازدید دیپلماتیک در مسجد طلایی در السالمیه کویت

سفارت آنکارا به همراه دفتر برنامه اسکان سازمان ملل متحد(موئل) به مناسبت شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین ترکیه و کویت بازدید دیپلماتیکی را از مسجد «طلایی» در السالمیه کویت برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السیاسة، سفارت ترکیه در کویت با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد (موئل) بازدیدی در مسجد «طلایی»( مسجد بدریه الجیعان) در السالمیه در چارچوب فعالیت‌های شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین ترکیه و کویت برگزار کرد.

در این بازدید مهندس «محمد عمرو» طراح این مسجد میهمانان را همراه کرد و به شرح مفصل درباره طراح این مسجد پرداخت و گفت: این مسجد جامع تلفیق هماهنگ و متناسبی از معماری عثمانی و کویتی است که از طراحی مهندس معروف عثمانی «سنان پاشا» الهام گرفته است و در گنبدهای مسجد طلایی منعکس شده است. جزئیات پیچیده مسجد نشان دهنده میراث غنی هر دو کشور است.

عمرو افزود: مساحت این مسجد هزار و ۶۰۰ متر مربع است و شامل نمازخانه اصلی به گنجایش هزار نمازگزار است. همچنین گنجایش بخش اختصاصی برای بانوان ۴۰۰ نفر است. این مسجد در سال ۲۰۲۰ به عنوان اهدای شیخ متعب الصباح ساخته شده که نام مادرش «بدریه ناصر الجیعان» روی آن گذاشته شده است.

این مهندس ادامه داد: مواد ساخت این مسجد از تعدادی از مناطق ترکیه وارد شده است که این مسجد را به عنوان نماد روابط محکم و روبه رشد بین دو کشور قرار داده است.

«توبا نور سونمیز» سفیر ترکیه در کویت در این بازدید دکتر «امیره الحسن» رئیس دفتر برنامه اسکان بشرسازمان ملل در کویت و تعدادی از اعضای دیپلماتیک و استادان در دانشکده مهندسی معماری در دانشگاه کویت و هیئت‌های فرهنگی را برای کشف میراث فرهنگی و معماری جهانی همراهی کرد.

کد خبر 1783744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha