اطلاعات جدید در مورد تشییع و تدفین پیکر سید حسن نصرالله

یک منبع نزدیک به مقاومت از مشکلات پیش روی مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بغداد الیوم، یک منبع نزدیک به مقاومت روز دوشنبه (۹ مهر ماه) گفت: فرآیند سازماندهی برگزاری مراسم تشییع بزرگ با حضور ده‌ها هزار نفر با توجه به فضای امنیتی کنونی، به‌ویژه با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه شهرهای مختلف لبنان بسیار مشکل به نظر می‌رسد.

این منبع افزود: برگزاری هرگونه مراسم تشییع در این شرایط یک خطر است و ممکن است دشمن از آن برای هدف قرار دادن بیشتر رهبران حزب الله سوء استفاده کند. بنابراین صحبت از طرح جایگزینی است که شامل دفن پیکر شهید در یک مکانی با افراد محدود انجام شود.

این منبع از مقاومت اظهار کرد: همه نشانه ها حاکی از آن است که سید نصرالله با توجه به اهمیت ایشان در محور مقاومت، در لبنان دفن خواهد شد و نه خارج از آن.

وی افزود: شرایط کنونی برگزاری مراسم تشییع جنازه بزرگ را بعید می‌کند، اما دفن پیکر در مکانی مشخص که شاید در حال حاضر مشخص نباشد بسیار امکان پذیر است

وی با اشاره به اینکه رهبران حزب الله در آماده باش کامل به خصوص با توجه به نیاز به پرکردن خلاء ناشی از شهادت برخی از رهبران هستند، تاکید کرد: اولویت اکنون این است که مقابله با هرگونه حمله احتمالی به برخی مناطق لبنان، به ویژه جنوب گرفته شود و تلاش و تمرکز بر این موضوع راهبردی و خطرناک است.

رسانه‌های محلی به نقل از رسانه‌های حزب‌الله لبنان با اشاره به جزئیات مراسم تشییع جنازه حسن نصرالله، در بیانیه‌ای اعلام کردند که در حال انجام رایزنی‌ها و ارتباطات گسترده با عراق و ایران برای سازماندهی برگزاری مراسم تشییع پیکر سید حسن نصرالله در بیروت و به دنبال آن اقامه نماز غایب در ایران هستند.

این رسانه‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که پیکر سید حسن نصرالله با هواپیمای ریاست جمهوری به کربلا منتقل می‌شود تا در جوار حرم امام حسین(ع) به خاک سپرده شود.

با انتشار این خبر، پس از راستی‌آزمایی مشخص شد که این خبر از سوی دفتر رسانه‌ای حزب‌الله صادر نشده، بلکه از طریق رسانه‌های محلی و منطقه‌ای منتشر شده است.

در حالی که اخبار ضد و نقیض درباره تاریخ تدفین و به تعویق افتادن آن تا اطلاع ثانوی منتشر شده است، حزب الله تاکنون هیچ بیانیه رسمی درباره جزئیات مراسم تشییع منتشر نکرده است

این تحولات چند روز پس از ترور حسن نصرالله در حمله اسرائیل به مقر حزب الله در حومه جنوبی بیروت صورت می گیرد که واکنش های گسترده ای را در منطقه به دنبال داشته است.

تنش‌ها میان حزب‌الله و اسرائیل در هفته‌های اخیر و در بحبوحه انتظارات از پیامدهای این عملیات بر صحنه‌های سیاسی و امنیتی لبنان و منطقه تشدید شده است.

کد خبر 1783807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha