تولیدات مشترک سینمایی ایران و اندونزی در راه است

در جریان سفر نماینده بخش بین‌الملل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به اندونزی و دیدار با مسئولان حوزه‌های فیلم، سینما و انیمیشن این کشور، در زمینه امضای تفاهمنامه و تولیدات مشترک توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ضمن حضور در مرکز میزان و در دیدار مدیرعامل فیلم‌سازی گروه میزان گفت: سینمای ایران امروز به مرز صنعتی ‌شدن نزدیک شده و این پیشرفت‌های سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری حاصل توجه و برنامه ریزی در این حوزه‌ها است.

در این دیدار که سید محمد نوید موسوی، نماینده بخش بین‌الملل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشت، موضوع همکاری در حوزه‌های فیلم، سینما و انیمیشن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی به معرفی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت و افزود: حوزه هنری آمادگی دارد با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در موارد توافق شده با مؤسسه میزان تفاهمنامه همکاری داشته باشد.

تبادل در بخش فیلم، سرمایه‌گذاری در خصوص پخش، توزیع و تولید فیلم، تولید مشترک فیلم (کوتاه، بلند و انیمیشن)، شرکت دادن فیلم‌های تولید میزان در جشنواره فیلم در ایران از جمله موارد مورد توافق با شرکت فیلمسازی میزان بوده است.

دیدار با معاون و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه هنر جاکارتا برنامه بعدی نماینده حوزه هنری در اندونزی بود.

ابراهیمی در آغاز این نشست و دیدار با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه هنرگفت : مجموعه دانشگاه‌های هنر ایران برای افزایش تبادلات علمی و هنری با بیشتر دانشگاه‌های دنیا همکاری دارند.

تبادل استاد و دانشجو، تحقیقات مشترک از جمله موضوعاتی بود که رایزن فرهنگی کشورمان در این نشست بر آن تاکید داشت.

تولیدات مشترک سینمایی ایران و اندونزی در راه است

در ادامه، نماینده حوزه هنری نیز با اشاره به فصل مشترک همکاری‌های علمی دانشگاهی و  توافق رایزن فرهنگی کشورمان گفت: دانشگاه سوره زیر مجموعه حوزه هنری است و می‌تواند با دانشگاه هنر جاکارتا همکاری‌های علمی فرهنگی داشته باشد.

در پایان این نشست دو طرف بر همکاری‌های فرهنگی در زمینه‌های امضای تفاهمنامه میان این دانشگاه با دانشگاه حوزه هنری، تبادل اساتید و دانشجویان، تحقیقات مشترک هنر و تولید مشترک فیلم و انیمیشن تأکید کردند.

دیدار بعدی نماینده بین‌الملل حوزه هنری کشورمان، با شورای هنر جاکارتا صورت گرفت که در آن به ضرورت امضای تفاهمنامه همکاری، پخش همزمان فیلم اندونزی در ایران و ایران در اندونزی، تحقیقات مشترک هنر، حضور فیلم‌ها در جشنواره ایران و تولید مشترک فیلم (کوتاه، بلند و انیمیشن) اشاره شد.

نماینده بین‌الملل حوزه هنری در دیدار مسئولان خانه تولید انیمیشن نوسا و رارا از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مؤسسه قرار گرفت و موضوعاتی از قبیل سرمایه گذاری مشترک در خصوص پخش، توزیع و تولید فیلم، تولید مشترک فیلم انیمیشن و شرکت فیلم‌های تولید مرکز نوسا و رارا در جشنواره فیلم ایران مطرح شد.

دیدار با مسئولان اتحادیه تولید کننده فیلم وزارت فرهنگ و آموزش عالی، اتحادیه ناشران ایکاپی و مؤسسه فیلم و سریال و انیمیشن ادیا پیکچر از دیگر برنامه‌های سفر نماینده بین‌الملل حوزه هنری به اندونزی بود.

تولیدات مشترک سینمایی ایران و اندونزی در راه است

کد خبر 1783865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha