یک اثر از چهارمحال و بختیاری به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت

فیلم مستند «جشن سیاه» ساخته آرمان قلی‌پور هنرمند فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری با راه‌یابی به مرحله پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، دبیرخانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فهرست ۱۷ اثر مستند راه یافته به رقابت‌های مرحله پایانی این جشنواره را شامگاه دوشنبه نهم مهر اعلام کرد که در این میان، اثری دیگر از آرمان قلی‌پور هنرمند فیلمساز استان دیده می‌شود.

قلی‌پور در حالی این بار با مستند کوتاه «جشن سیاه» پا در رقابت‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌گذارد که ساخته‌اش از میان ۲۴۲ اثر متقاضی بخش مستند توانسته است رای مثبت داوران را برای حضور در بخش پایانی جشنواره کسب کند.

این هنرمند فیلمساز چهارمحال و بختیاری درباره جشن سیاه گفت: به هنگام تحقیق و ساخت اثری پژوهشی درباره آسیب‌شناسی استفاده از تفنگ در مراسم‌ سور و سوگ در جغرافیای زاگرس با خانواده‌هایی روبه‌رو شدم که به نوعی اتفاقات تلخی را بر اثر این رسم غلط تجربه کرده بودند، مستند جشن سیاه روایتی از یکی از قربانیان این حوادث است.

قلی‌پور که سال گذشته با مستند «رویای یک اسب» در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت، افزود: عوامل این فیلم جشن سیاه تلاش کرده‌اند تا گوشه‌ای از پیامدهای ناگوار این آسیب اجتماعی را در این اثر به تصویر بکشند.

گفتنی است: چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و جشن سیاه تنها نماینده چهارمحال و بختیاری در این دوره از جشنواره است.

کد خبر 1783897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha