بازتاب رسانه‌ای جهان به عملیات وعده صادق۲

حمله موشکی ایران به اسرائیل که به گفته تهران در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان انجام شد، بازتاب گسترده ای در رسانه‌های غربی داشت.

 خبرگزاری شبستان ، گروه بین‌الملل: حمله موشکی ایران به اسرائیل که به گفته تهران در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان انجام شد، بازتاب گسترده ای در رسان‌ه‌های غربی داشت.

آسوشیتدپرس:

ایران روز سه شنبه حداقل ۱۸۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد که آخرین مورد از سری حملات به سرعت در حال تشدید بین اسرائیل و ایران است که خاورمیانه را به یک جنگ منطقه‌ای نزدیک‌تر می کند.

ایران اعلام کرده است که پرتب این موشک‌ها تلافی اقداماتی بوده است که اسرائیل در هفته‌های اخیر علیه حزب‌الله لبنان انجام داده است.

این در حالی اسن که اسرئیل اوایل روز سه‌شنبه، آنچه را که تهاجم زمینی محدود در جنوب لبنان اعلام کرده، آغاز کرد.

با به صدا درآمدن آژیرهای حمله هوایی و درخشش نارنجی موشک‌ها در آسمان شب تل‌آویو، اسرائیلی‌ها به دنبال پناهگاه‌ بودند.

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران هشدار داد که ایران به اقدام علیه خاک خود با حمله به تمام زیرساخت های اسرائیل با «شدت چند برابر» پاسخ خواهد داد.

سی ان ان:

ایران روز سه‌شنبه ده‌ها موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد که به گفته آن، پاسخی به ترور حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله در لبنان و  اسماعیل هنیه در تهران بوده است که احتمالا منطقه را به یک درگیری گسترده‌تر نزدیک می‌کند.

تیم‌های سی‌ان‌ان روی زمین در مکان‌های متعددی در اسرائیل، ده‌ها موشک را مشاهده کردند که در آسمان با انفجار آژیرها در سراسر اسرائیل نفوذ می‌کردند.

به گفته ارتش اسرائیل در جریان این حمله دست کم یک نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

یکی از موشک‌های ایران در کمتر از فاصله یک کیلومتری مقر موساد در حاشیه تل‌آویو منفجر شد.

اسرائیل متعهد شده است که به این حمله واکنش نشان دهد و این نگرانی را در میان متحدانش برانگیخت که درگیری در خاورمیانه ممکن است بیشتر شود.

نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که تخمین زده اند ایران ۱۸۰ موشک به سوی اسرائیل شلیک کرده است.

این سازمان گفته است که بسیاری از موشک ها را رهگیری کرده است، اما فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد که بسیاری از موشک‌ها در اسرائیل فرود آمده اند.

نیویورک تایمز:

ایران شامگاه سه‌شنبه امواجی از موشک‌های بالستیک را به سمت اسرائیل شلیک کرد، حمله‌ای  که دورنمای یک جنگ مستقیم و همه جانبه بین دو نظامی قدرتمندتر در خاورمیانه را بیشتر کرد.

محمد باقری، افسر ارشد نظامی ایران، در تلویزیون دولتی گفت: موشک‌هایی که ایران امروز به سمت اسرائیل شلیک کرد، سه پایگاه نظامی نواتیم، هازریم و تل نوف و مقر موساد، سرویس اطلاعاتی اسرائیل را هدف قرار داده است.

وی گفت که ایران عمدا به اهداف و زیرساخت های غیرنظامی حمله نکرده است.

الجزیره:

ایران در آخرین تشدید تنش‌ها در بحبوحه خشونت۲ها و تنش های شدید در منطقه، حمله بی‌سابقه ای را علیه اسرائیل انجام داده و رگبار موشکی را به سوی آن شلیک کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز سه شنبه اعلام کرد که در پاسخ به حملات مرگبار اسرائیل علیه مردم غزه و لبنان و همچنین ترور رهبران ارشد سپاه، حماس و حزب الله به اسرائیل موشک شلیک کرده است.

در غروب سه شنبه با اصابت موشک ها به شهرهای بزرگ، زنگ خطر در اسرائیل به صدا درآمد.

اسرائیل و متحد اصلی آن، آمرکیا با هم تلاش کردند تا از فرود حدود ۲۰۰ موشک که توسط ایران به اسرائیل شلیک شده بود، جلوگیری کنند.

ارتش اسرائیل گفت که چندین ضربه در بخش‌های مرکزی و جنوبی این کشور ثبت شده و دو نفر بر اثر سقوط ترکش در منطقه تل‌آویو مجروح شدند.

ای بی سی نیوز :

یک منبع آمریکایی اعلام کرد که ایران سه‌شنبه شب طی دو عملیات مجموعا ۲۲۰ موشک به اسرائیل شلیک کرد.

این منبع آمریکایی ضمن اشاره به اینکه شلیک‌ موشک‌های ایران به اسرائیل حدود ۳۰ دقیقه به طول انجامید از اصابت چندین موشک به تل آویو خبر داد.

همچنین بر اساس گزارش‌های دریافت شده یک موشک در نزدیکی مقر موساد در حومه تل آویو فرود امده است.

گاردین:

ایران ساعاتی پس از آنکه مقامات کاخ سفید هشدار دادند تهران در حال برنامه ریزی برای حمله قریب الوقوع است، موجی از موشک‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرده است.

خبرنگاران گاردین در بیت المقدس شاهد پرواز ده‌ها موشک از بالای سر به سمت شهرهای اصلی ساحلی اسرائیل در حمله‌ای عظیم بودند که پس از تاریکی هوا انجام شد وموتورهای موشک‌ها به وضوح از پایین قابل مشاهده بودند.

در حالی که برخی از رهگیری‌ها بر فراز بیت المقدس شنیده می‌شد، به نظر می‌رسید که بسیاری از موشک‌ها همچنان به سمت ساحل و مرکز اسرائیل پرتاب می‌شدند.

۱۰ دقیقه بعد موج دوم موشک ها ظاهر از جهتی دیگر با برق‌های درخشان از تل آویو عبور کرد و آسمان را روشن کرد.

تهران متعهد شده بود که به خاطر یک سری حملات علیه ایران و جنبش حزب الله و حماس در خاورمیانه انتقام خود را از اسرائیل بگیرد.

کاخ سفید پیشتر هشدار داده بود که نشانه هایی دارد مبنی بر اینکه ایران در حال آماده شدن برای حمله فوری موشکی بالستیک علیه اسرائیل است.

ایران در ماه آوریل هم مجموعه‌ای از پهپادها، موشک‌های کروز و بالستیک را به سمت اسرائیل پرتاب کرد که شامل ۱۷۰ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۲۰ موشک بالستیک بود.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، گفته بود که آمریکا به اسرائیل در مورد حمله قریب الوقوع هشدار داده است و نیروهای اسرائیلی در بالاترین آمادگی تهاجمی و دفاعی هستند.

کد خبر 1783956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha