نرخ رشد اقتصادی اسرائیل در ۲۰۲۴، صفر درصد شد

موسسات جهانی نرخ رشد اقتصاد اسرائیل در سال ۲۰۲۴ را صفر درصد اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایلاف، پس از موسسه مودیز، «استاندارد اند پورز» بزرگ‌ترین شرکت رتبه‌بندی اعتباری در جهان اعلام کرد: حمله اسرائیل به غزه و حزب الله در لبنان تهدیدی برای اقتصاد اسرائیل است.

بر همین اساس، «استاندارد اند پورز» بزرگ‌ترین شرکت رتبه‌بندی اعتباری در جهان اعلام کرد: استاندارد اند پورز اوایل امروز چهارشنبه (۱۱ مهر ماه) رتبه اعتباری رژیم تروریستی اسرائیل را یک پله از A+ به A کاهش داد.

این شرکت اعلام کرد: این حملات، منعکس کننده خطراتی برای رشد، مالیه عمومی و بودجه اسرائیل استو با توجه به دیگری‌ها ما چشم‌انداز منفی نسبت به آن داریم.

اقتصاددانان این شرکت این کاهش را ناشی از تشدید تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب الله در روزهای اخیر می‌دانند که ممکن است این درگیری‌ها تشدید شود.

استاندارد اند پورز اعلام کرد: تصمیم کاهش رتبه قبل از حمله موشکی دیشب ایران گرفته شده بود و ما تصمیم گرفته بودیم این کاهش را هشتم نوامبر اعلام کنیم که با تشدید حملات زودتر اعلام کردیم و نسبت به منفی شدن رشد آن نیز هشدار دادیم.

استاندارد اند پورز گفت: انتظار بهبود اقتصادی بعید است و به همین دلیل انتظارات رشد خود را برای سال جاری و سال آینده کاهش دادیم و انتظار رشد صفر درصد در سال ۲۰۲۴ میلادی و ۲.۲ درصد  در سال ۲۰۲۵، همراه با افزایش کسری مالی در کوتاه مدت و متوسط را داریم.

کد خبر 1784016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha