از آموزش مباحث پزشکی در بین الصلاتین تا رصد بیماری ساکنین محله

حجت الاسلام یارالهی از اجرای طرح ابتکاری «همیار سلامت کانون» در کوی آیت الله غفاری توسط کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) شهر بندرعباس خبرداد.

حجت الاسلام غلام‌عباس یارالهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در راستای ارتقا سطح سلامت ساکنان کوی آیت الله غفاری، اقدام به اجرای طرح همیار سلامت کرده است.

امام جماعت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) شهر بندرعباس با بیان اینکه این طرح ایده صبوری دانشجوی شیرازی رشته پزشکی است که در کوی فرهنگیان در همسایگی کوی آیت الله غفاری مستاجر است، افزود: این دانشجوی مومن و متعهد با مراجعه به کانون، طرح خود را ارائه داد که پس از بررسی آن در هیات اندیشه ورز مسجد، قابلیت اجرایی پیدا کرد.


 امام جماعت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) شهر بندرعباس با ذکر این نکته که برای ارتقا سلامت جامعه نیاز به آموزش دارد و بهترین مکان برای ارائه آموزش نیز مسجد است، گفت: ارائه مباحث مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت در بین نماز مغرب و عشا توسط دانشجوی رشته پزشکی یکی از آیتم های طرح همیار سلامت کانون است.


وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های ضروری حوزه بهداشت و درمان و ارتقا سطح آگاهی افراد موجب کاهش موارد ابتلا به بیماری ها و مراجعه کمتر مردم به مراکز پزشکی می‌شود که هم به اقتصاد خانواده ها و هم اقتصاد ملی کمک شایانی خواهد کرد.


حجت الاسلام یارالهی افزود: آموزش فعالیت‌های ورزشی متناسب با سالمندان و افراد مبتلا به بیمارهای قلبی-عروقی و مفصلی از دیگر برنامه‌های طرح همیار سلامت کانون است که توسط این دانشجوی رشته پزشکی مسجدی ارائه می‌شود.


وی اضافه کرد: تشکیل تیم چهار نفره متشکل از ۲ نفر دانشجوی رشته پزشکی، یک نفر طلبه و یک نفر از معتمدین محله و مراجعه به منازل ساکنین محله به منظور غربالگری و رصد بیماری در بین اعضای خانواده ها، ارائه آموزش‌های لازم، اعطای بسته های کمک معیشتی و همچنین رصد و شناسایی مشکلات ساکنین و برنامه ریزی و حرکت در جهت رفع آن بخش دیگری از آیتم های این طرح است.

کد خبر 1784045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha