تبعیت از ولایت فقیه ویژگی‌ بارز سیدحسن نصرالله بود

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه تبعیت از ولایت فقیه ویژگی‌ بارز شهید سیدحسن نصرالله بود، گفت: شهدا قدر ولایت را به خوبی دانستند و تا آخرین نفس پای ولایت ایستادند و میثاق خود را نگه داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدرضا بابایی امشب چهارشنبه (۱۱ مهر) در مراسم محوری محکومیت رژیم وحشی و شکست خورده صهیونیستی و اعلام حمایت از جبهه مقاومت و حزب الله قهرمان و حمایت و قدرشناسی از رزمندگان سلحشور در اجرای عملیات وعده صادق ۲ که در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: امروز آنچه از موفقیت‌های مقاومت در تمام جهان شاهد هستیم به برکت راهنمایی و هدایت‌ها امام راحل بود.

وی افزود: بهترین مدال را امام خمینی(ره) به ملت ایران دادند و درباره جایگاه مردم ایران فرمود: «من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) هستند.»

امام جمعه شهر قدمگاه در خراسان رضوی ادامه داد: ملت ایران اسلامی ۴۶ سال است که بیعت خود با امامین انقلاب را نشکستند و در صحنه ماندند و توطئه‌ها، ترورها، کودتا، تحریم و تهدیدها را تحمل کردند اما پای میثاق خود با امام و رهبری مانده‌اید.

حجت الاسلام بابایی تأکید کرد: ملت ایران ثابت کردند که برای حفظ ارزش‌ها و امامت و ولایت از جان خود گذشتند و بیش از ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه تبعیت از ولایت فقیه ویژگی‌ بارز شهید سیدحسن نصرالله بود، گفت: اولین جلسه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه بود. پس از سخنرانی، هنگامی که آقا در حال عبور از سالن کنفرانس بود، سیدحسن نصرالله، خودش را به آقا رساند و دست ایشان را بوسید. وقتی دلیل کارش را پرسیدند که پاسخ داد امسال رسانه‌های جهانی مرا به عنوان «مرد سال» نامیده‌اند و در کشورهای عربی نیز عنوان موفق‌ترین رهبر جهان عرب را به من داده‌اند. دیروز چون مراسم به طور مستقیم در جهان پخش می‌شد، مناسب دیدم به همه بگویم که من سرباز رهبر انقلابم.

امام جمعه شهر قدمگاه با تأکید بر اینکه شهدا قدر ولایت را به خوبی دانستند و تا آخرین نفس پای ولایت ایستادند و میثاق خود را نگه داشتند، یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی هم در سخنانش تأکید داشت که «والله والله و الله، از مهمترین شئون عاقبت بخیری، رابطه دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد و در قیامت خواهیم دید که مهمترین محور محاسبه این است.»

حجت الاسلام بابایی عنوان کرد: به سفارش بزرگان دین و مراجع تقلیدمان بر این هستیم که پای ولایت بمانیم تا با تبعیت از منویات معظم‌له زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: شهید سید حسن نصرالله می‌گفت اگر دنیا و آخرت را می‌خواهید تحت پرچم ولایت با وقت و محکم بمانید تا عاقبت بخیر شوید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دستور دادند که باید همه مسلمانان جهان دست به دست بدهند تا قدس شریف را آزاد کنند، بیان کرد: شهید سید حسن نصرالله گفته بود که امام ما، رهبر ما، آقای ما، عزیز ما و حسین ما در این زمان، حضرت آیت الله العظمی امام سید علی حسینی خامنه‌ای (دام ظله) است و جمهوری اسلامی ایران قلب این محور و مرکز اصلی و قوی‌ترین حامی محور مقاومت است.

حجت الاسلام بابایی گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود از سید حسن نصرالله به عنوان مجاهد کبیر، عالم بافضیلت دینی، رهبر مدبر سیاسی و پرچم‌دار مقاومت در منطقه یاد کردند و فرمودند شهادت حق مسلم این سید مجاهد بود.

وی با اشاره به اینکه سید مقاومت شهید حسن نصرالله یک مکتب بود، ادامه داد: امام علی(ع) درخصوص جایگاه جهاد می‌فرماید: «به راستی جهاد دری از درهای بهشت است، که خداوند به روی دوستان مخصوص خود گشوده است، و جهاد، لباس تقوا، زره محکم و سپر مطمئن خداست. کسی که به جهاد بی میلی کرده و آن را فرو گذارد، خداوند جامه خواری و ردای بلا و گرفتاری بر او بپوشاند ».

امام جمعه شهر قدمگاه با تأکید بر اهمیت جهاد با دشمن بیان کرد: حرکتی عظیم شب گذشته به دنبال تهدیدهای نتانیاهو بود که می‌گفت هیچ نقطه‌ای در ایران از دسترس ما خارح نیست اما موشک‌های دوربرد ایران بر تمام مراکز نظامی و پایگاه‌های مهم رژیم اسرائیل فرود آمد.

حجت الاسلام بابایی در ادامه افزود: ۱۶ هزار طفل در غزه شهید شدند و ۱۴ هزار فرزند بی‌پدر و مادر هستند و ۴۲ هزار شهید تقدیم کردند اگر انسان از غصه این افراد بمیرد حق دارد.

وی با بیان اینکه امید است هرچه زودتر خبر نابودی اسرائیل برسد گفت: اگر همه مسلمانان متحد می‌شدند تاکنون اسرائیل نابود شده بود اما امروز شاهدیم که عربستان به نتانیاهو پیام می‌دهد بکش کفن با من و به غزه کفن می‌فرستد لذا اگر اتحاد بین کشورهای اسلامی باشد غزه پیروز خواهد شد.

امام جمعه شهر قدمگاه با اشاره به اینکه امت اسلامی به معنای وحدت بوده و رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره داشتند، بیان کرد: اما قیام یهود ریشه در صدر اسلام دارد چرا که پیامبر(ص) فرمودند دشمن‌ترین مسلمانان یهود است و هر انسانی غیر از خود را حیوان می‌داند و کشتن مسلمانان را قربانی در راه خداوند می‌نامند.

وی تأکید کرد: امید است به برکت خون سردار مقاومت شهید سید حسن نصرالله شاهد افول رژیم غاصب اسرائیل و نابودی صهیونیست در جهان باشیم.

کد خبر 1784062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha