حمایت مراجع و علما از حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی

جمعی از مراجع عظام تقلید و علما طی صدور پیامی از پاسخ مقتدرانه سپاه به رژیم غاصب و جنایتکار اسراییل تحت عنوان عملیات «وعده صادق ۲» تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: جمعی از مراجع عظام تقلید و علما طی صدور پیامی از پاسخ مقتدرانه سپاه به رژیم غاصب و جنایتکار اسراییل تحت عنوان عملیات «وعده صادق ۲» تقدیر کردند.

متن این پیام‌ها به شرح ذیل است: 

رئیس مجلس خبرگان رهبری؛ هر نوع اقدام نسنجیده رژیم صهیونیستی با پاسخ قاطع تر جمهوری اسلامی ایران همراه خواهد بود

حمایت مراجع و علما از حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی

آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی از طراحی و اجرای عملیات‌ وعده‌ صادق ۲ حمایت و قدردانی کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنا إِلاَّ إِحْدَی الْحُسْنَیَیْنِ وَ نَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِکُمْ أَنْ یُصِیبَکُمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَیْدِینا فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَکُمْ مُتَرَبِّصُونَ»

خدای عزیزِ متعال را شاکریم که دلیرمردان سرافراز کشورمان در نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدار تمام در وعده صادق دیگری رژیم جنایتکار صهیونی را تنبیه کردند و سرور و شادی را برای مسلمانان و آزادگان جهان مخصوصاً مردم رنج کشیده لبنان و فلسطین به ارمغان آوردند.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن اعلام حمایت از این اقدام غرورآفرین به تمامی مسؤولین سیاسی، نظامی و امنیتی که در طراحی و اجرای این عملیات نقش داشتند تبریک و خدا قوت می گوید و به اشغالگران صهیونیست و حامیان غربی و عربی این رژیم تروریست نیز هشدار می دهد که هر نوع اقدام نسنجیده آنان با پاسخ قاطع تر جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده خواهد شد «وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ».

قدردانی آیت الله العظمی جوادی آملی از سپاه و ارتش / سعادت و سیادت دنیا و آخرت نصیبتان

آیت الله عبدالله جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی در ابتدای درس امروز خود با اشاره به حمله موشکی وعده صادق بیان داشتند: امیدواریم این عنایت الهی که این عزیزان ارتش و سپاه و وزارت دفاع انجام دادند، این صهیونیست بین الملل و خائن را سر جای خود بنشاند .

معظم له اظهار داشتند: این ایام اخبار تلخ و شیرین فراوان بود، شهادت سید جلیل القدر و بزرگوار و رهبر حزب عزیز و شریف لبنان نگرانی همه را فراهم کرد و داغی بود بر دل همه ما، گرچه حشر ایشان با اولیای الهی و شهدای کربلاست و زحمات ایشان، خدمات ایشان، کوشش‌های ایشان، رهبری‌ های ایشان در نامه اعمالشان ثبت خواهد شد و با انبیا و اولیای الهی محشورند.

ایشان سپس با اشاره به حمله موشکی وعده صادق که شب گذشته توسط عزیزان سپاه و ارتش انجام شد، اظهار داشتند: «بنازیم دستی که انگور چید * مریزاد پایی که در هم فشرد» این عنایت الهی است که این عزیزان ارتش و سپاه و وزارت دفاع را موفق کرده است، این صهیونیست بین الملل و خائن را سر جای خود بنشانند، آنها حتی فرصت نکردند که از گنبد آهنی شان استفاده کنند! تیر غیبی که از هر طرف آمد، این گنبد را رسوا کرده و کاری از اینها ساخته نبود!

معظم له ادامه دادند: این عنایت الهی بود که به برکت خون این سید جلیل القدر نصیب عزیزان ارتشی ما، دفاعی ما، سپاهی ما و همه ملت ایران اسلامی شد. امیدوارم ذات اقدس الهی به فرد فرد اینها و به فرد فرد شما بزرگوارانی که رهبری این جمعیت را به عهده دارید، و دعا برای جمعیت می کنید، به همه شما و به ایشان خیر و سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت کند، و این خطر کسانی که از صدر اسلام مزاحم اسلام و مسلمان بودند از خیبر و بعد از خیبر، خداوند اینها را سر جای خودشون بنشاند و امیدواریم که همه اینها مشمول عنایت ویژه صاحب اصیل و اصلی یعنی وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) باشد، وقتی آن حضرت عنایت بکند، همه این عزیزان راضی خواهند بود.

درگذشتگان معدن طبس، مشمول عنایت ویژه حق تعالی هستند

حضرت آیت الله جوادی آملی همچینن حادثه تلخ معدن طبس را یاد آورد شدند و اظهار داشتند: این عزیزان و خدمتگزاران معدن که در جریان طبس در گذشته اند، اینها مشمول عنایت ویژه حق تعالی هستند، ذات اقدس الهی برای کسانی که در راه خدمت به اسلام و مسلمین آسیب ببینند، اجر ویژه قائل است، فرمود اگر کسی برای کمک رسالی به آب مردم، به نان مردم و مسکن مردم، کوشش بکند و آسیب ببیند این «فی الجنة» است، «مَنْ‏ رَدَّ عَنْ‏ قَوْمٍ‏ مِنَ الْمُسْلِمِینَ عَادِیَةَ مَاءٍ أَوْ نَارٍ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» همین عزیزانی که برای آتش نشانی یا فرونشاندن برخی از عوامل عذاب، تلاش و کوشش می‌کنند «فله الجنه»، مخصوصا برای کسانی که برای تامین اقتصاد این همه تلاش و کوشش را در معدن های تاریک انجام می‌دهند، حشر این عزیزان با اولیای الهی باشد.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی: به هرگونه تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به خاک ایران پاسخ محکمتر از قبل داده شود

آیت‌الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی از حمله موشکی نیروهای مسلح به رژیم صهیونیستی قدردانی کردند.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
حملات گسترده نیروهای مسلح در شب گذشته برای دفاع از حقوق مشروع خود و پاسخ به تجاوزات رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست موجب تقویت جبهه مقاومت و شادی دل ملت ایران گردید و عزّت نیروهای مسلح ما خصوصاً هوا و فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایان تر شد.

اینجانب ضمن قدردانی از همه عزیزانی که در عملیات مقتدرانه شب گذشته نقش داشته‌اند، تاکید می‌کنم به هر گونه تجاوز مجدد از طرف رژیم صهیونیستی به خاک ایران اسلامی پاسخ محکم‌تر از قبل داده شود.
از پروردگار متعال توفیق همگان را مسئلت می‌نمایم.
«إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ»

دبیر شورای نگهبان؛ جبهه مقاومت پیروز نهایی نبرد با رژیم‌صهیونیستی است/ نیروهای مسلح تکیه‌گاه مظلومان عالم هستند

آیت الله احمد جنتی

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز چهارشنبه ۱۱ مهر  این شورا با قرائت آیه «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْبَاطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ» (۱۸ سوره انبیا) اظهار داشت: خداوند متعال را بابت نعمات بی‌شمار او شاکریم به ویژه نعمت برخورداری از نیروهای مسلح مومن مجاهد که در عصر حاضر تصویرگر جهاد فی سبیل الله شده و مایه عزت و امید مردم ایران اسلامی و تکیه‌گاه مظلومان عالم هستند.

وی خاطرنشان کرد: حملات غیرتمندانه و پیروزی‌آفرین دیشب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به رژیم سفاک غیرقانونی صهیونیستی، بار دیگر اثبات کرد غافلان از خداوند تکیه‌شان بر خانه عنکبوت است و راهی جز نابودی پیش روی‌شان نیست.

دبیر شورای نگهبان بیان داشت: بهترین لطفی که حامیان رژیم‌صهیونیستی می‌توانند در حق این رژیم کودک‌کش بکنند این است که آن را از این مهلکه بیرون بکشند تا نابودی پیش از موعدش را به تماشا ننشیند.

جبهه حق پیروز نهایی نبرد است

آیت‌الله جنتی همچنین گفت: اتفاقاتی که این روزها در منطقه شاهد آن هستیم، تقابل جبهه حق و جبهه باطل است که همواره به اشکال مختلف وجود داشته و بر اساس سنت‌های تخلف‌ناپذیر الهی، جبهه حق پیروز نهایی این نبرد است.

وی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان آن چون اتکای‌شان به قدرت‌های مادی است تصور می‌کنند با حذف افراد و ضربه زدن به امکانات پیروز می‌شوند، غافل از اینکه در عالم، محاسبات و مناسباتی به نام سنّت‌های الهی وجود دارند که آن‌ها قادر به درکشان‌ نیستند و بر اساس این سنت‌های الهی، ظالمان سرنوشتی جز سرافکندگی و ذلت ندارند.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: مجاهدان جبهه حق با تقویت ایمان خود و با اعتقاد به «حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل» مجاهدت می‌کنند و نصرت خداوند متعال، پاداش جهاد مومنانه آنان است.

نابودی رژیم صهیونیستی؛ تنها راه آرامش منطقه

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اعلام کرد: جنایات وحشیانه سران رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده اقتدار آن‌ها نیست، بلکه تلاش برای پنهان کردن رعب و ترسی است که بر اثر شرک آن‌ها، بر دل‌های‌شان افکنده شده و حقیقت این است که این رژیم نامشروع، در این نبرد نیز همچون گذشته، مغلوب نهایی خواهد بود.

وی افزود: جنایات و فجایعی که این روزها در غزه و لبنان شاهد آن هستیم نتیجه بی‌توجهی دولت‌ها و مجامع بین‌المللی به ضوابط است. محکومیت اقدامات مشروع نیز دفاع از ظلم و جنایات صهیونیسم است و به جای خود محکوم است.

این عضو فقیه شورای نگهبان اظهار داشت: سران کشورهای اسلامی باید عزت و امیدی که پس از حمله مجاهدان اسلام در چشم مردم‌شان می‌درخشید را ببینند و باور کنند تنها راه برقراری آرامش در منطقه، نابودی رژیم صهیونیستی است.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: امروز جهان سلطه در کنار جنگ سخت، در عرصه جنگ نرم نیز به شدت فعال است و بر همین اساس، وظیفه جهاد تبیین بسیار بااهمیت است و دلسوزان انقلاب اسلامی نباید از آن غفلت کنند. هر کسی باید در این مصاف حق و باطل، وظیفه خود را بشناسد و به درستی به آن عمل کند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه‌ استان تهران؛ عملیات وعده صادق ۲، موجب دلگرمی مردم منطقه شد

آیت الله علی اکبر رشاد

رئیس شورای حوزه‌های علمیه‌ استان تهران گفت: تنبیه دشمنان از سوی جمهوری اسلامی عمیق و انتقام سخت و پشیمان کننده و گیج کننده است.

آیت الله علی اکبر رشاد در جمع طلاب با اشاره به دستاوردهای وعده صادق ۲ اظهار داشت:گرامی می‌داریم یاد و نام و راه سید مقاومت و رهبر مقتدر و شجاع و حکیم و ولایی و انقلابی حزب الله لبنان را و دیگر سرداران و فرماندهان قهرمانی که پس از دهها سال نبرد و کارزار با خصم دون و زبون به نحو مظلومانه و ناجوانمردانه مورد هجوم و ترور قرار گرفتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ضمن اینکه تکریم و تسلیت عرض می‌کنیم اینکه بر قامت این مردان قبای شهادت این چنین پوشانده شده که آرزوی دیرینه آنها بوده که دل در گرو مقاومت و انقلاب و ستم ستیزی دارند، آن را نیز تبریک می‌گوییم.

وی بیان کرد: همچنین تبریک مضاعفی داریم به خاطر انجام عملیات وعده صادق ۲ که با موفقیت فوق العاده و انکارناپذیری انجام شده است.

آیت الله رشاد عنوان کرد:شب گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که مطلَع و محور جبهه مقاومت هستند و به خصوص سپاه قهرمان عملیات عظیم و گسترده و بنیادین و دشمن شکنی را اجرا کرده اند که با فرستادن صدها موشک پیشرفته به سراسر مناطق فلسطین اشغالی ، نقاط خطیر و حساسی را نابود کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما این عملیات و کامیابی را به محضر ولی عصر و سپس نائب بر حق آن بزرگوار و رهبر خردمند و حکیم و شجاع و مجاهد و ولی امر مسلمین آیت الله خامنه ای و نیروهای مسلح و سپاه دلیر و پرتدبیر و به امت اسلامی خاصه به مجموعه مناطق و کشورهای تعریف شده در جبهه مقاومت و باخصوص مردم ایران و ملت قهرمان و دلیر و مومن و مجاهد و پایدار که بیش از نیم قرن است پای اهداف و آرمان های بلندی که امام راحل مطرح کرده بودند ایستاده است تبریک می‌گوییم.

مؤسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی گفت:آن چه رخ داد یک عملیات بود اما صد پیام با خود داشت؛ هم نشانه اقتدار جمهوری اسلامی و هم حاکی از حکمت تصمیم گیران و تصمیم سازان این رویداد بزرگ است و هم پیام به دشمنان است که اگر پا را از گلیم محدود خویش فراتر بگذارند و به تعدی و تجاور ادامه دهند تنبیه خواهند شد.

وی افزود: تنبیه دشمنان از سوی جمهوری اسلامی عمیق و انتقام سخت و پشیمان کننده و گیج کننده است و دشمن را دچار هراس و حیرت می کند؛ این عملیات وعده صادق ۱ و ۲ کاملا نشان داد که این گونه است و مایه دلگرمی جبهه مقاوت شد و شور و شوق و شادی که در سراسر منطقه موج می زد و از غرب آسیا و کشورها و ملل و مذاهب و سلیقه مختلف موجی و یک سونامی شادی را سبب شد.

آیت الله رشاد بیان کرد: این پیام دیگری بود که مرحم بر زخم ۱۲ ماه اخیر مردم منطقه گذاشت با آن تجاوزات کور و فاقد ارزش نظامی که از سوی رژیم جعلی و قدار و جبار و جلاد و سفاک رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده بود.

وی عنوان کرد: در عین حال به رژیم صهیونیستی گفته شد اگر بنا باشد دوباره حماقت و شیطنت کند و پاسخ نظامی به این عملیات به حق که به لحاظ حقوق بشری درست و به لحاظ میثاق های بین المللی به حق بود و تجاوزات پی در پی پاسخ می طلبید و اگر بنا شد حماقت کند درس بزرگتری را نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و مجموعه جبهه مقاومت به او خواهند داد.

رئیس حوزه علمیه امام رضا تصریح کرد: در این جا باید به کسانی که محافظه کارانه و محتاطانه برخورد کردند و احتیاطی نه عقلانی که برخواسته از ترس و خوی ساده لوحانه و با اعتماد به وعده های دشمن بود که گاهی موجب می شود برخی از اقدامات جدی و موثر و تنبیهات به تاخیر بیفتد عرض کنیم آیا ده ها سال بی دقتی و اعتماد به دشمن و دل بستن به وعده ها و فریبهای خصم کافی نبود که دوباره به دشمن اعتماد نکنیم.

وی اظهار داشت: در عملیات سابق دیدیم، این حملات موشکی در چه معیار وسیعی تاثیر گذاشت و در نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی و امید بخشیدن از ناحیه منصفان عالم و کسانی که با نگاه عادلانه و واقع بینانه و منصفانه به حوادث می نگرند چقدر دلگرم کننده بود.

آیت الله رشاد خاطرنشان کرد:این عملیات وعده صادق دو که از قبلی سنگین تر بود بعضا این قضاوت ها را در پی خواهد داشت که ما نباید در برابر دشمن کوتاه بیاییم، زیرا دشمن ما سگ هار است و طبیعت سک هار آن که اگر فرار کنیم به ما حمله می‌کند و آسیب می زند و اگر نهراسیم، جرات حمله ندارد.

وی گفت: دشمن ما چنین بوده و یک سبک مغز است، به خصوص بعد از عملیات قهرمانانه و تاریخی و سرنوشت ساز و به یاد ماندنی طوفان الاقصی که همه ساختارها و سیستم ها و تصورات و محاسبات اسرائیل را به هم ریخت و رژیم صهیونی جنون آمیز در این یک سال دارد جنایت می کند، آیا در این شرایط درست است پاسخ مردم مظلوم و اقوام و گروهها و مسلمانانی که از ما استمداد می کنند را ندهیم و از آنها حمایت نکنیم؟

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران بیان کرد:ما باید فریاد دادخواهی مظلومان را بشنویم و حمایت کنیم، بنده به عنوان طلبه از جانب حوزه تهران و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی و دیگر نهاد ها و همکاران مجددا تبریک عرض می کنیم به کسانی که این عملیات را انجام دادند و دست مریزاد می گوییم و تشکر می کنیم، به خصوص وقتی می بینیم ملت ایران و حتی ملل دیگر تا پاسی از شب بیدار بودند و و فریاد ایران ایران یا الله و تشکر ار نیروهای مسلح را سر می دادند خوشحالیم.

وی گفت: بنده نیز در کنار ملت و همکاران و هم اندیشه گانمان از یکان یکان نیروها و آحاد رزمنده و یگان های عملیات کننده سپاسگزاری و تشکر می کنم و دعا می کنیم این تنبیه کارگر بیفتد و دشمن حماقتی نکند که اگر دست به حماقتی دیگر بزند عملیاتی گسترده تر و بنیان افکن بزرگتری در انتظار اوست.

کد خبر 1784071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha