سرمایه‌گذاری گردشگری در اصفهان ۴۸ درصد رشد پیدا کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: میزان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این استان در سال جاری در مقایسه با سال قبل ۴۸ درصد رشد داشته که رونق اقتصاد این عرصه می‌انجامد.

«امیر اکرم زاده» در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری و صنایع دستی در استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: رونق این عرصه به رشد اقتصادی و درآمدزایی از عرصه هنر و بدون آلودگی و آسیب‌های زیست محیطی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۸ طرح سرمایه گذاری در عرصه گردشگری در این استان فعال است، افزود: میزان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این استان در سال جاری در مقایسه با سال قبل ۴۸ درصد رشد داشته که رونق اقتصاد این عرصه می‌انجامد.

وی اضافه کرد: ۴۰ مورد از این طرح های در دست اقدام تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و در مسیر دیگر عرصه های اقتصادی صنایع دستی و گردشگری قرار می گیرد.

اکرم زاده با بیان اینکه تنوع گونه‌های گردشگری در استان اصفهان فرصتی است تا شاهد تنوع سرمایه گذاری باشیم، تصریح کرد: گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و سلامت از جمله عرصه های فعال است که مورد اقبال هم استانی ها و دیگر مردم کشور و حتی در عرصه بین المللی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته گردشگری ۱۶ طرح سرمایه گذاری با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت که همه متعلق به بخش خصوصی بود و توانست فرصت های اشتغال‌زایی و درآمدی ایجاد کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان به رونق گردشگری فرهنگی و مذهبی در این استان اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از عرصه‌های مهم گردشگری به واسطه وجود مساجد تاریخی و بقاع متبرکه، گردشگری فرهنگی و مذهبی است که توام با معنویت است.

وی ادامه داد: احیا و مرمت مساجد تاریخی و قرارگرفتن مراکز دینی در بافت‌های تاریخی و طبیعت بکر باعث شده تا افراد از این مکان‌ها بازدید کرده و با آن نیز انس بگیرند.

کد خبر 1784124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha