دست پرمهر اصفهانی‌ها، ۴۳۵ نفر را از بند رهایی بخشید

مدیر ستاد دیه استان اصفهان گفت: دست پرمهر مردم این استان ۴۳۵ نفر را از بند رهایی بخشید و به آغوش خانواده بازگرداند.

«اسدالله گرجی‌زاده» در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و اظهارداشت: امسال با کمک مردم و شرکت های بزرگ تجاری و تولیدی ۴۳۵ نفر از افراد زندانی جرائم غیرعمد استان اصفهان آزاد شدند.

مدیر ستاد دیه استان اصفهان بدهی این افراد را بالغ بر ۵۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: گذشت شاکیان، کمک خیرین، حکم اعسار دستگاه قضایی و مشارکت ستاد دیه در این امر نقش مهی داشت.

وی اضافه کرد: خانواده زندانیان و یا فرد زندانی نیز در این خصوص مشارکت کرده و با دریافت وام و آورده شخصی از میزان بدهی کاسته است.

گرجی زاده ادامه داد: آزادی این افراد به رفع نیاز خانواده‌ها و حفظ این بنیاد ارزشمند کمک کرده چرا که ۱۵ نفر آنان زن بوده و مابقی هم مردم بودند که هر کدام نقش مهمی در بین اعضای خانواده دارند.

 وی عمده پرونده های جرائم غیرعمد این استان را مرتبط با بدهی مالی، چک، مهریه، دیه و موضوعات کار و کارگری بیان کرد و اذعان داشت: بی توجهی به قانون، ایمنی در کار و عدم پیش بینی و تدبیر نسبت به آینده مالی خود و مهریه بیش از حد چنین معضلاتی را ایجاد کرده و افراد گرفتار در بند شده‌اند.

مدیر ستاد دیه استان اصفهان یادآورشد: بهره گیری از مشاوره حقوقی و قانونی نقش مهمی در پیشگیری از گرفتاری در زندان و تشکیل پرونده قضایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آزادی این دسته از زندانیان، ۸۰۰ نفر دیگر هم به دلیل جرائم غیرعمد در زندان های این استان گرفتار بوده و با همکاری خیرین، مردم و گذشت شاکیان امکان آزادی آنان فراهم است.

کد خبر 1784127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha