حمله به رژیم صهیونیستی مسئولیت‌پذیری ایران را نشان می‌دهد

حجت‌الاسلام‌ رفیعی گفت: اینکه جمهوری اسلامی در این شرایط سخت هزینه‌های بالای حمله نظامی و تبعات آن را می‌پذیرد و حاضر می‌شود در مقابل دشمن بایستد نشان از حس مسئولیت‌پذیری ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی امشب در سخنرانی مراسم «لبیک یا خامنه‌ای» در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه شهادت مقامی است که انبیا و اولیای خدا از خدا می‌خواستند، اظهار داشت: شهادت بهترین چیزی است که خداوند به بهترین بندگان خود می‌دهد.

 وی با بیان اینکه اگر کسی اخلاق و ویژگی‌های شهدا را داشته باشد در حکم شهید است، گفت: افرادی مانند شهید سید حسن نصرالله شهید شدند؛ زیرا شهید زندگی کردند و اخلاق شهدا را داشتند؛ افرادی شهید خواهند شد که مانند شهدا زندگی کنند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ویژگی‌های افرادی که شهید شدند، ابراز داشت: اولین ویژگی شهدا وارستگی و عدم وابستگی به دنیا است، شهید مطهری می‌گوید شهید کسی است که یک روح بلند و هدف مقدس دارد و در راه عقیده کشته شده؛ شهید برای خودش کاری نکرده و در راه حق و حقیقت و فضیلت قدم برداشته است.

 وی دومین ویژگی شهدا را درخواست حقیقی شهادت دانست و گفت: برخی از افراد درخواست غیرحقیقی برای شهادت دارند و از روی نفاق می‌گویند ما عاشق شهادت هستیم، افرادی بودند که بعد از جنگ بدر می‌گفتند حیف شد و ما توفیق نداشتیم شهید شویم؛ ولی وقتی جنگ احد فرارسید و پیامبر (ص) به سراغشان فرستاد؛ اما گفتند ما می‌خواستیم با شهدای بدر بجنگیم و شهید شویم و با این بهانه از رفتن به جهاد امتناع کردند.

 رفیعی سومین ویژگی شهدا را غیرت و تقید دینی دانست و گفت: انسان زمانی توفیق شهادت پیدا می‌کند که مقید به احکام دین باشد، در وصیت‌نامه شهدا اکثرشان سفارش به حجاب و نماز کرده‌اند و تبعیت از ولی‌فقیه کرده‌اند؛ تبعیت از فقیه و ولایت‌مداری از دستورات اکید دینی است و شهدا در این زمینه ممتاز بودند.

 وی گفت: چهارمین ویژگی شهدا مسئولیت‌پذیری است، مگر می‌شود که ما صحنه‌های جنایت صهیونیست‌ها را ببینیم و هیچ اثری در ما نداشته باشد، اینکه جمهوری اسلامی در این شرایط سخت هزینه‌های بالای حمله نظامی و تبعات آن را می‌پذیرد و حاضر می‌شود در مقابل دشمن بایستد نشان از حس مسئولیت‌پذیری ایران دارد؛ امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه فرمود شما نه‌تنها در برابر انسان‌ها مسئول هستید؛ بلکه نسبت به سرزمین‌ها و حیوانات هم مسئول هستید.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت پنجمین ویژگی شهدا را وفای به عهد دانست و گفت: اگر کسی با این ویژگی‌های زندگی کند ولو در رختخواب از دنیا برود شهید از دنیا رفته است؛ خداوند مقام بلندی به شهدا داده است و در روایت داریم که یک درب بهشت مخصوص شهدا است و آن‌قدر مقامشان بلند است که در روز قیامت حق شفاعت دارند.

کد خبر 1784133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha