«نصر مقاومت»، عملیات تربیت اجتماعی با محور مسجد و تعاون

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد: در پویش «نصر مقاومت» هدف صرفاً جمع کردن کمک مالی مساجد نیست، بلکه یک عملیات تربیت اجتماعی با محور تعاون و مسجد شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست عملیاتی مساجد و نهادهای مردمی با عنوان «نصر مقاومت» و با موضوع تبیین عملیات پشتیبانی مردمی از جبهه مقاومت پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، ۱۲ مهرماه) در مرکز همایش ایوان شهر ری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این مراسم با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد:  داغدار یک داغ بزرگ هستیم. سید حسن نصرالله شخصیت کم نظیری بود که مثل ایشان را باید دوران‌ها بگذرد تا روزگار به خود ببیند. این مصیبت بسیار سنگین است.

وی با اشاره به آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» گفت: با قرائت این آیه آرام می‌شویم که تاکید می‌کند سید حسن نصرالله و دیگر مجاهدان راه خدا از بین نرفته‌اند بلکه در پیشگاه رب العالمین هستند و زنده هستند. اما واقعیت این است که خیلی سخت است شخصیتی ولایتمدار مثل سید حسن نصرالله را که فهم و درک عمیق از تمدن اسلام و ماهیت دشمن داشت، در میان خود نداشته باشیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه رزمندگان و مجاهدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرزمین‌های اشغالی را آماج حملات موشکی قرار دادند که این اتفاق بزرگ باید تبیین شود، ابراز کرد: سال‌ها مجاهدان مقاومت فلسطین با سنگ می‌جنگیدند و نهایتاً در عملیات استشهادی شرکت می‌کردند، اما اسرائیل امروز به زبونی افتاده و در نهایت خواری، کودکان و زنان را مورد هدف قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده افزود: رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی موفقیتی ندارد و درصدد است تا با ترور رهبران مقاومت روحیه مردم و رزمندگان را بشکند. 

وی با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق ۲ مطالبه مردم بود، ادامه داد: همانطور که موشک‌های ما همه پدافندهای پیشرفته دشمن را از کار انداخته و به جاهای مورد هدف اصابت کرده، مطمئناً موشک‌های دشمن هم می‌تواند به زیرساخت‌ها و پادگان‌های ما برسد. این بر کسی پوشیده نیست که رژیم صهیونیستی برتری نظامی و تکنولوژی هم دارد و ابرقدرت‌ها پشت آنان هستند و برنامه ریزی‌های پیچیده‌ای دارند. احتمال اینکه دشمن جواب دهد خیلی زیاد است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: برای مقابله با سناریوی نظامی دشمن، نیروهای مسلح کشورمان برنامه ریزی دارند که اگر دشمن پالایشگاه و پادگان ما را زد به نسبت جواب ما باید چطور باشد. 

وی افزود: آن چیزی که برای ما عملیات است و باید آن را تعریف کنیم این است که فضای جامعه و محلات را مدیریت کنیم. همه باید در یک اتاق عملیاتی محله بنشینیم و ببینیم در خارج از مسجد اگر نیاز است یک غرفه فرهنگی برپا کنیم تا هم کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای جبهه مقاومت جمع آوری و هم حماسه، روحیه عزت و کرامت را ترویج کنیم. 

حجت‌الاسلام خداداده ابراز امیدواری کرد با هم افزایی، تعاون و اتحادی که بین دستگاه‌ها شکل می‌گیرد هم در سوریه و هم در لبنان عملیات کمک‌رسانی انجام شود.

وی در پایان گفت: در پویش «نصر مقاومت» صرف کمک جمع کردن در مساجد ریالی و مالی نیست بلکه یک عملیات تربیت اجتماعی است که در حول محول تعاون و مسجد شکل می‌گیرد. نباید فقط به عدد کمک مالی نگاه کرد. عدد و رقم کمک‌ها مهم نیست. مهم این است مردم در محلات ببینند که همه آماده و پای کار هستند. از سوی دیگر دشمن هم وقتی این صحنه‌ها را ببیند اگر هم فکر غلطی داشته باشد با حضور مردم این توطئه‌های غلط قطعاً خنثی خواهد شد.

فضای تهران و مساجد رنگ و بوی مقاومت نگرفته است

«نصر مقاومت»، عملیات تربیت اجتماعی با محور مسجد و تعاون

در ادامه حجت الاسلام علی عالمی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در این همایش بیان کرد: همه عزیزانی که فعال فرهنگی و مسجدی هستند با مرکز پشتیبانی جبهه مقاومت دست داده اند و قرار است نیازمندی‌های این جبهه را به صورت مردمی تأمین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است قدمی برای جبهه مقاومت برداریم، منتی نباید داشته باشیم و باید این معامله بین ما و خدا باشد، افزود: وقتی که جبهه‌ها بسته است چه معنایی دارد؟ ما چطور می‌توانیم یاری کنیم؟

عالمی گفت: قریب به ۴۰ هزار آواره در لبنان وجود دارد که مردان آنان اکثراً در جبهه‌های حزب الله در حال نبرد هستند. این آوارگان نیاز به کمپ در حلب و زینبیه دارند. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با انتقاد از وضعیت شهر تهران و مساجد این شهر گفت: آنطور که باید شهر تهران رنگ و بوی مقاومت نگرفته است. لازم است مساجد و فعالین فرهنگی مجاهدانه جهاد تبیین را رقم بزنند.

وی اظهار داشت: درصدد هستیم مساجد با برپایی مواکب اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی کنند تا با پشتیبانی جبهه مقاومت این کمک‌های مردمی به دست نیازمندان لبنان برسد. انتظار می‌رود که مساجد به جمع آوری کمک‌ها و عوض کردن رنگ و بوی شهر بپردازند.

حجت الاسلام عالمی در پایان گفت: مهم‌ترین جهادی که چندین سالی است که روی گرده ما سنگینی کرده و روی زمین مانده جهاد تبیین است. 
 
 

ضرورت پویش «هر مسجد یک خیمه مقاومت» برای روایت قصه فلسطین

«نصر مقاومت»، عملیات تربیت اجتماعی با محور مسجد و تعاون

در ادامه این مراسم محمدجعفر دوستدار، معاون هدایت عملیات بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء(عج) بر انسجام در کارها و شکل‌گیری یک موج در کشور تاکید کرد و گفت: علیرغم اینکه ایران پرچمدار حمایت از فلسطین است، اما فضای کشور آنطور که باید فلسطینی نیست. این وضعیت در شأن ما نیست. 

وی افزود: برای اینکه فضای کشور فلسطینی شود اولین گروه‌هایی که می‌توانند مخاطب این مساله باشند مؤمنین و متدینین هستند که مرکز اجتماع آنان مساجد است.

دوستدار با بیان اینکه جهاد تبیین فریضه فوری و قطعی است، گفت: با هر کسی که درباره فلسطین و جبهه مقاومت لبنان حرف بزنید انبوهی از سوالات دارد و باید شبهه و گره ذهنی او را باز کنیم.

معاون هدایت عملیات بنیاد خاتم الاوصیاء(عج) با معرفی پویش هر مسجد یک خیمه مقاومت اظهار داشت: علاقه مندان می‌توانند جهت عضویت در کانال پویش با ارسال عدد ٣١٣ به سرشماره ۳۰۰۰۱۴۵۲ اقدام نمایند.

وی، مدرسه فلسطین را یکی از محورهای پویش "هر مسجد یک خیمه مقاومت" عنوان کرد و افزود: مدرسه فلسطین بستری است برای بسیج همگانی با هدف یادگیری و آموزش روایت قصه فلسطین تا بی سوادی در موضوع فلسطین ریشه‌کن و بی‌حرکتی در حوزه مقاومت رفع شود.

دوستدار با تاکید بر اینکه باید از چهاردیواری مساجد خارج شویم و فضای فلسطینی را در بیرون از مسجد ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: هزاران نفر از مردم مظلوم فلسطین و شیعیان جنوب لبنان آواره شده اند. با توجه به اینکه هوا سرد شده است و آوارگان به کمک مردمی دارند فعالان مسجدی به هر شکل ممکن و با ابتکارات خود چراغ حمایت از مردم مظلوم جنوب لبنان را روشن نگه دارند.
 

کد خبر 1784166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha