روحانیت؛ با ارزش‌ترین شبکه اجتماعی اسلام و انقلاب

استاندار لرستان گفت: روحانیت با ارزش‌ترین شبکه اجتماعی اسلام و انقلاب اسلامی هستند و با حضور خود بین مردم و در جامعه می‌توانند خنثی کننده هجمه‌های فرهنگی دشمن باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، امروز(۱۲شهریور)، در همایش طلاب و روحانیون استان به نیاز جامعه و ضرورت استفاده از منابع دینی اشاره کرد و اظهارداشت: جهاد علمی در راه حفظ و یادآوری منابع اصیل دینی و تبدیل آن به اطلاعات کاربردی و اجرایی به ویژه در جامعه اداری یکی از نیازهای مهم جامعه ماست که با کمک روحانیون محقق می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه این جهاد علمی برای دستیابی به معرفت دینی به خاطر تهدیداتی انحرافی موجود در جامعه بسیار حیاتی و ضروری است، افزود: امروز به تولید محتوا و اطلاع‌رسانی به جامعه از طریق ابزار روز نیاز داریم.

شفقت بر ضرورت جهاد سیاسی و بصیرت افزایی جامعه به عنوان یکی از رویکردهای مهم طلاب و روحانیون تاکید کرد و گفت: روحانیون می توانند با مشاوره‌های خود به کاهش اختلاف سلیقه‌های بی فایده در بین کارکنان و خدمت‌رسانی بهتر کمک بسزایی داشته باشند.

وی روحانیت را باارزش ترین شبکه اجتماعی اسلام و انقلاب اسلامی بر شمرد و گفت: فراموش نکنیم که دشمنان برای تخریب این ذخیره باارزش تهدید جدی و برنامه دارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه غربی‌ها به خاطر اثرگذاری فرهنگ شیعی به واسطه حضور روحانیون روی آن حساس هستند، خاطرنشان کرد: روحانیت پایه و اساس انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به شهید سیدحسن نصرالله و شیخ زکزاکی به عنوان نمونه‌هایی از روحانیون مبارز و متأثر از انقلاب اسلامی ادامه داد:  امروز روحانیت به مردم عشق می ورزند و جامعه روحانیت باید در محل های رجوع مردم به مسائل دینی، سیاسی و اقتصادی در این شرایط متلاطم و هجمه‌های شدید فرهنگی حضور داشته باشند.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به رویدادهای اخیر غزه، لبنان و پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران به جنایات رژیم صهیونیستی بیان داشت: در سال های ابتدایی رزمندگان با سنگ مبارزه می‌کردند اما امروز قلب دشمن را با سلاح های ساخته شده به دست جوانان انقلاب اسلامی نشانه می‌گیرند.

وی با بیان اینکه گرچه رژیم صهیونیستی جسارت می‌کند اما فرماندهان و رزمندگان انبوهی از مکتب حاج قاسم سلیمانی و سیدحسن نصرالله در این مدت سازماندهی و تربیت شدند که ایستادگی کنند تا این غده سرطانی را از منطقه از بین ببرند، اظهارکرد: رزمندگان اسلام امروز هر نوع فناوری که بتوانند و پاسخ دشمن را بدهند در دسترس دارند.

شفقت عنوان کرد: یقین داریم این رژیم منحوس با حماسه های نیروهای مبارز جبهه مقاومت با هدایت مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از بهترین فناوری ساخت دست همین جوانان از صحنه روزگار پاک خواهد شد.

کد خبر 1784170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha