نشاط اجتماعی با رفع مشکلات مردم ایجاد می شود

لزوم استفاده از ظرفیت مردم برای کارآمدی شورای فرهنگ عمومی
نشاط اجتماعی با رفع مشکلات مردم ایجاد می شود

آیت الله محمدی لائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فققیه در مازندران در نشست بررسی راهکارهای اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیار علویان خط شکن وتحسین شجاعت رهبری در تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: به هدایت های داهیانه رهبری ابهت پوشالی اسرائیل کودک کش در پی عملیات غرور آفرین وعده صادق یک و ۲ شکسته شده است.

نشاط اجتماعی با رفع مشکلات مردم ایجاد می شود

وی برلزوم کارآمدترشدن شورای فرهنگ عمومی در استان تاکید کرد و افزود: پشتوانه قانونی و اجرایی شورای فرهنگ عمومی ارزشمند است باید به درستی و به موقع برای اجرای مصوبات این شورا مورد بهره برداری قرار گیرد.

آیت الله محمدی لائینی به بی انگیزه شدن اعضای شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: برخی از این اعضا با توجه به دلسوزی که به حوزه فرهنگ دارند و با عدم اجرایی شدن مصوبات شورا مواجه می شوند دلسر می گردند اما برخی هم اساسا این شورا را قبول ندارند و همکاری نمی کنند که باید برای کارآمدسازی این شورا بیشتر تلاش شود.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان نقش قرارگاهی و ستادی دارد و بنانیست مستقیما اجرایی باشد بلکه باید نهادها و دستگاه های عضو و غیر عضو این شورا را بکارگیری نماییم، ادامه داد: همچنین نظر شورای فرهنگ عمومی در بحث ابقاع و ارتقا مدیران دستگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه حتی برای تشویق مدیری باید از شورای فرهنگ عمومی استعلام گرفته شود، گفت: همچنین در انتصابات جدید باید از نظر این شورا بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن طرح و برنامه ها باید وظایف دستگاه های مرتبط با آن فعالیت مشخص و ابلاغ شود، افزود: به طور نمونه در بحث جمعیت و فرزندآوری باید وظایف اعضای شورای فرهنگ عمومی مشخص و ابلاغ شود تا بتوان نتیجه ها را به درستی بررسی و جمع بندی کرد.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اهمیت پیگیری و ارزیابی نتیجه فعالیت های مرتبط با اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی، برلزوم استفاده از مشارکت مردم برای تحقق مصوبات این شورا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مردم از حاشیه باید به متن آورده شوند، ادامه داد: مردم نباید تماشاچی باشند بلکه باید بازیگر میدان باشند. باید مردم در قالب تعاونی ها، سمن ها، گروه های جهادی و بسیج برای تحقق مصوبات این شورا بکارگیری شوند.

آیت الله محمدی لائینی برلزوم فعال کردن گروه های مردمی مطالبه گر و پرسشگر برای تحقق مصوبات این شورا تاکید کرد و گفت: باید برای تامین این جریان های مردمی تدبیر شود.

وی با بیان اینکه باید جریان های مردمی را شفاف، سالم و باانگیزه راه اندازی شوند، خاطرنشان شد: همچنین باید زمینه خودکفاشدن گروه های مردمی فراهم گردد.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به مقوله نشاط اجتماعی و سوء استفاده هایی که از این ادبیات می شود، گفت: ۸۰ درصد نشاط اجتماعی یعنی اینکه گره مشکلات مردم باز شود مثلا مشکل برنجکاران، اشتغال و ازدواج جوانان، مسکن نیازمندان و ... مرتفع شود.

کد خبر 1784184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha