تربیت کودکان بر اساس آموزه های دینی مورد توجه قرار گیرد

جلایی با بیان اینکه چنانچه بخواهیم خروجی فعالیت‌های کودک محور آینده‌سازانی برگزیده‌باشد گفت: لازم‌است با برنامه‌ریزی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی از معطل‌کردن کودکان در بازی‌های کودکانه پرهیزکرده و فرزند زمان تربیت‌کنیم.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،‌ بهروز جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان امروز ( پنج شنبه ۱۲ مهر) در دومین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های روز جهانی و هفته ملی کودک اظهار کرد: همراهی با افرادی که متولی فرهنگ‌سازی در جامعه محسوب‌می‌شوند، با اهمیت است و دین اسلام نیز به عنوان کامل‌ترینِ ادیان، نگاهی جامع به انسان‌سازی، به‌ویژه نسل کودک و نوجوان دارد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان به مدیریت انسان پیش از تولد، در زمان حیات و ممات از سوی پروردگار پرداخت و آموزه‌های دین مبین اسلام در این عرصه را کارآمد و الگویی برای تمام انسان‌های تمامی ادوار دانست.

وی هم‌چنین، اهمیت خانواده و جایگاه کودک به‌عنوان مایه قوام و دوام بنیان‌های خانوادگی را دانست گفت: بسیاری از آسیب‌های متوجه کشورهای غربی، ناشی از کم‌توجهی به مبانی و آموزه‌های دینی است.

جلایی اضافه‌کرد: مشرق زمین مهد تمدن و خاستگاه ادیان توحیدی است و دین اسلام به‌عنوان کامل‌ترین دین و آموزه‌های معصومین(ع)، باید شیوه‌نامه‌ای برای تربیت کودک و نوجوان معرفی‌شود.

وی تصریح‌کرد: اگر بخواهیم کودک را بزرگ بشماریم، لازم‌است بن‌مایه نگاه خالق را بشناسیم و فرزند زمان تربیت‌کنیم.

جلایی این امر را مستلزم هدف‌گذاری، هم‌گرایی فعالان این حوزه و مطالبه‌گری دانست و گفت: چنانچه مسوولی به این دعوت پاسخ‌ندهد، شأن مسوولیت خود را حفظ‌نکرده‌است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلاندر پایان اشاره‌ای به پیشینه عضویت خود در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان فومن داشت و با اشاره به نقش موثر مربیان این مجموعه اظهارکرد: شیوه آموزش و تربیت در مراکز این نهاد فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی است.

کد خبر 1784197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha