بانوان انقلابی و مبلغه، نقش مهم تاریخی در پیشرانی حرکت جمعی جامعه دارند

فرقانی با اشاره به نقش تاریخی زنان گفت:بانوان انقلابی و مبلغه، نقش مهم تاریخی در پیشرانی حرکت جمعی جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، محمدرضا فرقانی، عصر امروز در همایش آغاز بکار مدرسه مبلغات محافل خانگی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم در حال برگزاری است، اظهار داشت: ناظر به رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری، تکلیف مهم ما تبلیغ است یعنی مفاهمه با دل ها و عقول با این توضیح که در سایه انجام فعالیت های تبلیغی مؤثر، باید جامعه به شناخت و فهم درستی از قضایا و مسایل مختلف برسد و بر این اساس حرکت کند، یعنی کار باید دقیق و در راستای بصیرت افزایی جامعه باشد.

وی با اشاره به تأثیرات بزرگ انقلاب اسلامی در مقیاس بین المللی و جهانی گفت: در بین انقلاب های بزرگ دنیا، یکی از بزرگترین انقلاب ها و مؤثرترین آن ها همین انقلاب اسلامی بوده است که به کوری چشم دشمنان، 45 سال استمرار داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بدون تعارف باید تأکید کرد که انقلاب اسلامی با محوریت امام راحل شکل گرفت و به موفقیت رسید و امروز ما باید امام حاضر را در سایه تبیین گفتمان اصیل انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی کنیم.

فرقانی افزود: به دیگر سخن ما باید شاخصه های کلیدی رهبری ولی فقیه را درک کنیم تا بر اساس این شناخت و درک بتوانیم در عرصه های فرهنگی و تربیتی و تبلیغی بر اساس رهنمودهای حضرت آقا به فعالیت بپردازیم و به یاری حق تعالی در این زمینه موفق باشیم.

وی تأکید کرد: از نگاه مقام معظم رهبری، هدایت و تربیت و رشد مردم جامعه بسیار مهم است ولو این که این هدایت ها بعضاً دارای هزینه هایی برای کشور باشد اما رشد عقول و هدایت دل ها به سمت اهداف متعالی انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

فرقانی همچنین با بیان این که یکی از الزامات در مسیر هدایت مردم، توجه به پیشران های انقلاب اسلامی است، گفت: در حرکت جمعی و کاروانی که مبتنی بر هدایت است، تبیین گری بسیار مهم و کلیدی است و در این میان، نقش بانوان طلبه و مبلغه یک نقش ارزشمند و بسیار مؤثر به شمار می رود.

وی با اشاره به این که در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از محورهای بسیار مهم مورد توجه مقام معظم رهبری، ناظر به اهمیت تبیین گری است، افزود: برای تحقق هدف اصلی نهضت که زمینه سازی برای ظهور دولت مهدوی و تحقق تمدن نوین اسلامی است، ما به شدت نیاز به قیام و حرکت عمومی منضبط و پرشتاب در گام دوم داریم.

وی بیان داشت: در این میان، پیشران حرکت کسانی هستند که بتوانند اراده های جمعی را شکل داده و بر گرایش های عمومی جامعه تأثیرگذار باشند و از سویی ذائقه ها و علائق جامعه را به درستی بشناسند که قطعاً یکی از اثرگذارترین ها، بانوان هستند به خصوص کسانی که دغدغه انقلاب و اسلام و مکتب را دارند.
فرقانی ادامه داد: در این عرصه نباید خسته و منفعل باشیم بلکه در جنگ اراده ها وقتی می توانیم بر دشمن و توطئه هایش فائق شویم که با اراده قوی و ایمان راسخ به فعالیت هوشمندانه و بابرنامه بپردازیم

وی گفت: نقش مهم زنان در شکل دهی به زندگی بسیار مهم است به خصوص از منظر جهت دهی به گرایش های عمومی جامعه و به همین خاطر است که در روایات ما بر این نکته تأکید شده که منشأ همه خیر و شر، زنان است.

وی افزود: در طول تاریخ به خصوص دوران اسلامی، پیشرانی زنان در عرصه های گوناگون را شاهد بوده ایم که از آن جمله نهضت تنباکو در تاریخ معاصر کشور خودمان است.

فرقانی همچنین تأکید کرد: با نگاهی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تازه متوجه نقش بسیار مهم و تاریخی زنان در انقلاب اسلامی و از جمله در دوران دفاع مقدس می شویم، چرا که فضای محنت بار جنگ تحمیلی را زنان ما بر اساس نوع زیست خاص خود به یک فضای حماسی تبدیل کردند تا این که توانستیم هشت سال در برابر دشمن و حمایت همه جانبه قدرت های دنیا از صدام، دوام بیاوریم.

وی با بیان این که زنان متدین و انقلابی ما به خصوص مناسبات تمدنی غرب را به چالش کشیده اند، گفت: قطعاً به لحاظ کیفی و کمی، وضعیت زنان ما در شرایط حاضر بسیار بهتر از دوران های گذشته است و لذا انتظار می رود که کنشگری زنان در عرصه های فرهنگی و تربیتی و تبلیغی مؤثرتر از قبل باشد به شرط آن که زنان جامعه ما هویت و ظرفیت های خویش را به درستی بشناسند و برپایه قابلیت ها، آن هار ا بکار بگیرند.

وی ضمن تأکید بر ضرورت توجه به بایسته های حرکت جمعی و فعالیت تشکیلاتی و منظم افزود: از سوی دیگر نباید از ظرفیت عظیم محافل و روضه های خانگی غافل شد چرا که این ها میراث به یادگار مانده بعد از قیام عاشوراست و کنش ما در این زمینه یک کنش سیاسی و اجتماعی است که از ابتدا نیز به وسیله بانوان مکرمه ای چون حضرت زینب(س) و حضرت ام البنین(س) پایه گذاری شده و ما باید با قوت ادامه دهنده این راه مقدس و نورانی باشیم.

کد خبر 1784198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha