نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل وظیفه همگانی است

ناظمی جلال گفت: نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل وظیفه همگانی است و باید کمیته های پدافند غیرعامل در مدارس فعال شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان،  هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز پنج شنبه ۱۲ مهرماه در نشست کمیته پدافند غیرعامل که در راستای تمهید مقدمات برنامه های هفته پدافند غیر عامل برگزار شد، با تسلیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان و نیز تبریک عملیات غرور آفرین سپاه مقتدر پاسداران در عملیات وعده صادق ۲ در خصوص پدافند غیر عامل اظهار داشت:  پدافند غیرعامل  در راستای مصونیت بخشی به سیستم و بالابردن تاب آوری و پایین آوردن میزان آسیب دیدن سازمان و یا محیط اطراف در حوادث گوناگون است.

مدیر کل آموزش و پرورش  کردستان نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل را وظیفه همگانی دانست و با تاکید بر فعال سازی کمیته های پدافند غیرعامل در مدارس افزود:  آموزش و آگاه سازی بهترین روش برای نهادینه سازی و تعمیق فرهنگ پدافند غیرعامل است.

وی همچنین با تأکید بر لزوم استحکامات و آشنایی با اقدامات مؤثر پیشگیری در زمان بروز حوادث احتمالی گفت: آشنایی با تدابیری که آسیب ها را به حداقل برساند ضروری است و باید امکاناتی فراهم شود که همگان به ویژه دانش آموزان در این زمینه آموزشهای لازم را ببینند؛ وی ضمن تاکیداهمیت این اصل بر اهتمام واحد های مرتبط بر اجرای برنامه های کمیته پدافند غیر عامل تاکید کرد.

ناظمی جلال ادامه داد: در عملیات روانی که دشمن در وقایع اخیر راه‌اندازی کرده، تلاش شده با اثرگذاری بر ذهن دانش‌آموزان افکار آنها را مدیریت کنند که این وظیفه ما را برای مقابله با این پروژه سنگین‌تر کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به تحقق تدابیر و فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص پدافند غیرعامل و زمینه سازی برای افزایش همکاری و مشارکت فرهنگیان، اولیاء و دانش آموزان در تحقق اهداف پدافند غیرعامل  تأکید کرد.

وی در پایان سخنانش گفت: جهاد تبیین با رویکرد معرفت افزایی نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی برای دانش آموزان بهترین پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش است.

راههای جدید دفاع با رویکردهای استکبار جهانی بیش از پیش مورد توجه باشد

سیروس قائم پناه رئیس اداره حراست آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گفت: امروزه با تغییر رویکرد استکبار جهانی در تهاجم به کشورها، اهمیت راه‌های جدید دفاع نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: این جلسه فرصت مغتنمی است تا در راستای شناخت بیشتر و اهمیت راهکارهای مقابله با دشمن بحث و گفتگو انجام گیرد و موضوع پدافند غیرعامل و اثراتی که می‌تواند بر روی ارتقاء امنیت و پایداری کشور ایجاد کند، باید برای دانش‌آموزان و معلمان تبیین شود.

وی در ادامه در خصوص برنامه های هفته پدافند غیر عامل نیز گفت:  هفته پدافند غیر عامل امسال با شعار «تدبیر امروز امنیت فردا» انشالله در چهار محور برگزاری رزمایش های دانش آموزی با محوریت بسیج با موضوع مدرسه آماده، برگزاری زنگ پدافند غیرعامل در سطح مدارس، برگزاری دوره های آموزشی، ترویجی و تبیینی از طریق شبکه شاد برای دانش آموزان و به کارگیری ظرفیت شبکه شاد جهت اطلاع رسانی و ترویج مفاهیم پدافند غیرعامل در دهه اول آبان ماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ در این نشست سایر اعضا نیز در خصوص مواردی همچون افزایش آمادگی در برابر حوادث، شناسایی تهدیدات، در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای مقابله با این تهدیدات، عدم اکتفا به برنامه های روتین، توجه جدی به جزئیات حوادث به عنوان منبع تهدید و تربیت مربی برای آموزش عموم اشاره کردند.

کد خبر 1784202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha