روایتگر دوران دفاع مقدس:

از نام و یاد شهدا در مجالس و محافل خانگی غافل نشوید

سبک زندگی شهدا بیش از هر چیز رنگ و بوی مهدوی داشته است
از نام و یاد شهدا در مجالس و محافل خانگی غافل نشوید

روایتگر دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه از نام و یاد شهدا در مجالس و محافل خانگی غافل نشویم گفت: سبک زندگی شهدا بیش از هر چیز رنگ و بوی مهدوی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حاج حسین کاجی روایتگر دوران دفاع مقدس ، عصر امروز در همایش آغاز بکار مدرسه مبلغات محافل خانگی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا برگزار شد، با تأکید بر لزوم تقویت باورهای مهدوی در جامعه ابراز داشت: شهدا فهمیدند که بعد از خدای متعال، کلید طلایی و رفع کننده همه موانع و مشکلات، وجود امام زمان(عج) است و لذا در زندگی آن ها حجت بن الحسن(عج) حضور بسیار پررنگی داشته است.

وی افزود: در وصیت نامه شهدا بر این مساله تأکید بسیاری شده و ما باید این را از سیره و سبک زندگی شهدا الگو بگیریم.

کاجی همچنین گفت: برای این که جلسات و محافل خانگی، برکت پیدا کرده و بر اقشار مختلف جامعه اثرگذار باشید بکوشید که یاد و نام امام زمان(عج) در زندگی تان مشهود باشد.

پیشکسوت و روایتگر سال های دفاع مقدس در ادامه ضمن بیان خاطراتی از شهدا و رفقای همسنگرش در دوران جنگ تحمیلی افزود: شهدا به این درک و فهم عالی رسیدند که نشاط اصلی عالم از امام زمان(عج) است و لذا با یاد و نام حضرت حجت(ع) زندگی بانشاط و سرزنده ای داشتند و توانستند در عالم الهام بخش باشند.

وی با بیان این که بانی همه روضه ها و محافل خانگی ، امام زمان(عج) است، گفت: شهدا با حضرت ولی عصر(عج) ارتباط عجیبی داشتند و لذا در محافل خود بکوشید که رنگ مهدوی به فعالیت های فرهنگی و تربیتی خود بدهید و در ضمن از نام و یاد شهدا غافل نشوید.

کاجی  تصریح کرد: هیئات و محافلی بیشتر جذاب است که در آن ها به طور خاص نام و یاد شهدا مطرح است که در کانون همه شهدا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی افزود: اولین شخصیتی که روضه خانگی به نام و یاد شهید برقرار کرد، حضرت زهرا(س) است که برای حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) مراسم و یادواره شهدا برگزار کرد.

کاجی افزود: اهمیت یاد شهید آن قدر زیاد است که امام زمان(عج) نیز در هنگام ظهور با نام و یاد شهیدی کار را آغاز می کند که جان همه ما به فدایش و آن هم سیدالشهدا(ع) است.

کد خبر 1784206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha