این کانون مسجدی بانوان را توانمند و صاحب شغل کرده است

فهیمه برخان گفت: اشتغالزایی و توانمندسازی بانوان به ویژه بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست همواره در اولویت برنامه‌های کانون فاطمیه بوده است و به لطف خداوند در طول سال های متمادی تا به امروز بیش از ۲۰۰ نفر توانسته‌اند برای خود کسب و کار خُرد ایجاد و از این طریق امرار معاش کنند.

فهیمه برخان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: از آنجایی که فعالیت های کانون فاطمیه مختص بانوان و دختران نوجوان و جوان است بنابراین همواره سعی کردیم تا فعالیت ها و برنامه های کانون منطبق با علاقه این عزیزان باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج ابراز کرد: در اوقات فراغت تابستانی دوره های آموزش پته دوزی، فرش بافی، خوس بافی و زری بافی و خیاطی را برای آنها برگزار کردیم.

وی ابراز کرد: یکی از اهداف برگزاری این دوره های آموزشی فنی سازی اوقات فراغت تابستانی این عزیزان و همچنین مهارت آموزی آنها بود.

برخان اظهار کرد: از دیگر اهدافی که دنبال کردیم این بود که بانوان با فراگیری این مهارت ها بتوانند برای خود کسب و کار راه اندازی کرده و از این طریق درآمد کسب کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج اضافه کرد: در راستای دوره های آموزشی که در ایام تابستان برگزار کردیم، از طریق تعامل و همکاری با میراث فرهنگی به بانوان شرکت کننده گواهی پایان دوره اعطا شد.

وی خاطرنشان کرد: اشتغالزایی و توانمندسازی بانوان به ویژه بانوان بد سرپرست و بی سرپرست همواره در اولویت برنامه های کانون فاطمیه بوده است و به لطف خداوند در طول سال های متمادی تا به امروز بیش از ۲۰۰ نفر توانسته اند برای خود کسب و کار خُرد ایجاد و از این طریق امرار معاش کنند.

برخان بیان کرد: در کنار برگزاری دوره های آموزشی هنرهای دستی، کلاس های قرآن ویژه بانوان، دختران نوجوان و جوان برگزار شده و برای کودکان نیز کلاس های نقاشی برگزار کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج یادآور شد: طرح اوقات فراغت تابستانی تحت عنوان طرح مسجد کانون نشاط برگزار شد و  در آیین اختتامیه این طرح از دختران نوجوان و جوان فعال تجلیل شد.

کد خبر 1784238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha