انتقاد عمان از محکومیت اقدامات ایران و دفاع از اسرائیل توسط برخی کشورها

«بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان از کشورهایی که اقدامات ایران را محکوم و از اسرائیل دفاع می‌کنند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج اونلاین،  «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان در بیانیه مطبوعاتی با انتقاد از استانداردهای دوگانه در برخورد با تحولات خاورمیانه، گفت: برای برخی از دولت‌ها آسان است که دست روی دست بگذارند و اقدامات ایران را محکوم کنند، اما این راه حل هر چیزی ندارد. این سیاست آشنا در دفاع از اسرائیل هرنتیجه ای داشته باشد، راه حل نمی شود.

وزیر امورخارجه بر لزوم رسیدگی به علت واقعی بحران کنونی تاکید کرد و افزود: واقعیت غیرقابل انکار این است که تنها با پایان دادن به اشغالگری غیرقانونی اسرائیل در فلسطین می توان به منطقه و جهان صلح را بازگرداند.

البوسعیدی افزود: هر کسی که معتقد است ما می توانیم صلح را با ابزار دیگر از طریق ایران یا از بین بردن حماس یا شکست حزب الله یا از طریق حمایت بی دریغ سیاسی، نظامی و مالی از اسرائیل به دست بیاوریم، متوهم است، یا ساده لوح است و یا به عمد برای دورشدن از حقیفت تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه تحمل حقیقت در این شرایط برای مدت طولانی دشوار است، خاطرنشان کرد: بسیاری از دولت‌های غربی برخورد با این واقعیت را به تعویق انداختند و نتوانستند امنیت و ثباتی را که فقط دولت می‌تواند برای مردم فلسطین فراهم کند، تضمین کنند.

وزیر عمانی با اشاره به تضعیف تدریجی حقوق و زندگی مردم فلسطین تحت اشغال به دلیل گسترش شهرک‌های غیرقانونی و تحمیل رژیم آپارتاید، گفت: حامیان اسرائیل به نام حقوق بین الملل صحبت می کنند، اما بارها مانع اجرای آن در مورد فلسطین می شوند.

وی بر لزوم تغییر این وضعیت و لزوم رعایت حقوق بین الملل برای واقعی بودن با اتخاذ تدابیر، نه فقط با کلمات تاکید کرد.

البوسعیدی، خواستار مطالبه گری از رژیم صهیونیستی برای توقف عملیات نظامی در غزه، کرانه باختری و لبنان شد و به دنبال آن اقدام جمعی بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری غیرقانونی فلسطین انجام شود.

وزیر امور خارجه عمان همچنین بر ضرورت ایجاد یک کشور کاملا مستقل فلسطینی که نه تنها با مفاد قانون بلکه از سوی تمامی منابع نهادی و سازمانی جامعه بین المللی حمایت می شود، تاکید کرد.

کد خبر 1784306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha