خراسان جنوبی محروم از مجتمع فرهنگی هنری

مظهری گفت: در خراسان جنوبی مجتمع فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نداریم که این موضوع برای شهری که داعیه فرهنگی دارد نقیصه بزرگی است و باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، مهدی مظهری امروز شنبه (۱۴ مهر) در مراسم آغازین هفته ملی کودک اظهار کرد: هفته کودک از امروز آغاز شد و تا ۲۰ مهرماه با شعار «برای کودکان؛ برای آینده» ادامه دارد. پیام این هفته برای تمام سال و اقشار مختلف است که این قشر آینده‌ساز و مهم را بیشتر ببینند و هدف برجسته‌سازی این گروه سنی و توجه دادن به حقوق آنان است.

وی با تاکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، گفت: در دورانی هستیم که نه تنها کودکان مظلوم هستند بلکه نوع بشر در مظلومیت و تحت ظلم قرار دارند و مستکبران حقوق انسان را به تمام معنا زیر پای گذاشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری مراکز کانون، تصریح کرد: اعضای کانون‌های استان به ویژه شهرستان بشرویه در بخش هنری سالانه چندین جایزه هنری ملی و بین‌المللی کسب می‌کنند.

مظهری گفت: امسال از بین ۱۵ اثر راه‌یافته به جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری یک اثر به نام«قنات شیرین» مربوط به شهرستان سرایان از استان خراسان جنوبی بوده است.

وی با اشاره به همکاری مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با رادیو فرهنگ، عنوان کرد: محمدمهدی بنی‌اسدی عضو مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان سرایان یکی از پنج کودک و نوجوان ایرانی است که در طی یکسال بیشترین تعداد کتاب را امانت گرفته و مطالعه کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های کانون رفع تبعیض اجتماعی و فرهنگی است، افزود: در حال حاضر در سطح استان ۹ مرکز سیار داریم که به کودکان روستایی مناطق مختلف استان خدمت ارائه می‌کنند.

مظهری ادامه داد: شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان، بشرویه، طبس، زیرکوه و درمیان صاحب مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند و روستاها را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به کمبود مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیرجند، متذکر شد: در بیرجند فقط سه مرکز کانون فعالیت دارد و متاسفانه تعداد زیادی از کودکان از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بی‌بهره هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در استان مجتمع فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نداریم برای شهری که داعیه فرهنگی دارد نقیصه بزرگی است که باید رفع شود.

کد خبر 1784321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha