اجرای طرح محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله کلانشهر اراک

عین‌القضاتی گفت: طرح محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله شهر اراک در با محوریت مساجد در حال اجرا است.

پیمان عین القضاتی، با اشاره به اهمیت تبیین و احیای کارکردهای مساجد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: طرح محله محوری مسجد بنیان، یک فرصت خدمت به مردم است که این خدمت رسانی به محوریت مساجد و مشارکت معتمدین محل انجام می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه اجرای طرح محله محوری مسجد بنیان با محورهای عدالت شهری، محیط زیست، هویت محله، وحدت و انسجام، تاب آوری شهری، مشارکت عمومی، شورای اجتماعی محله و حسن تعلق انجام می شود، ادامه داد: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اعضای هیأت امنا، ائمه جماعات و معتمدین محله از جمله کسانی هستند که در این کارگاه‌ها حضور خواهند داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: طرح محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله  شهر اراک در حال اجرا است که با اجرای این طرح نه تنها از موازی کاری جلوگیری می کند، بلکه زمینه را برای  اتحاد و انسجام بین دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و شهری را در مسیر خدمت رسانی به مردم انجام می دهد.

وی با اشاره به اهمیت همدلی و همراهی همگانی دستگاه ها و نهادها با مدیریت شهری در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح بیان کرد: افزایش مشارکت شهروندان به منظور رفع نیازها و مشکلات هر محله از اهداف مهم اجرای این طرح است.

عین القضاتی با بیان اینکه با اجرای این طرح عدالت شهری و توزیع عادلانه اعتبارات و بودجه شهر با شورای محلات و با محوریت مسجد عملیاتی می شود، ادامه داد: تبیین اهمیت موضوعات در محله ها تنها در شورای اجتماعی محله محوری امکان پذیر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه در شهر اراک ۱۱ محله کم برخوردار وجود دارد، اظهار داشت: ۱۲۰ هزار جمعیت در درون این ۱۱ محله نهفته است که شوراهای محله می توانند در پیشرفت این محله ها پیشگام باشند.

عین القضاتی با بیان اینکه نیازهای محله های شهر با هم متفاوت هستند، بیان کرد: در راستای طرح محله محوری مسجد بنیان می توان با شناسایی نیاز هر محله برنامه ریزی های لازم را برای طرف کردن آن مشکلات و همچنین توسعه محله انجام داد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره های محلات مختلف شهر در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در این جشنواره هر محله با توانمندی خود معرفی خواهد شد و در آن محله جشنواره برگزار می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک در ادامه با تاکید بر اینکه هویت محله باید حفظ شود، ادامه داد: هویت محله ها در برخی موارد کاربردی و در مواردی  معنوی است که این مهم برای هر محله باید حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی اوقات یک عنصر در یک محله وجود دارد و موجب شناخته شدن آن محله با وجود آن می شود، گفت: این  عناصر باید حفظ و تقویت شوند تا بتوانیم در راستای پیشرفت محله ها گام برداریم.

عین القضاتی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت و نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اشاره کرد و بیان کرد: هر محله‌ای باید در کنار خود یک رسانه داشته باشد چرا که وجود رسانه در هر محله و منطقه می تواند در کنار اطلاع رسانی و آگهی بخشی، به امیدآفرینی و مطالبه‌گری نیز بپردازد.

 رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: امید است رسانه ها بتوانند افکار عمومی محله خود را در راستای پیشبرد اهداف به حرکت در آورده و گام موثری در راستای ایجاد محله ای شاد، امن و پیشرو ایفا کنند.

کد خبر 1784355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha