ذائقه سنجی نسل جدید گامی مهم برای رونق مساجد

قمی گفت: ذائقه سنجی نسل جدید و ارائه برنامه براساس ذائقه جوانان و نوجوانان گامی مهم برای رونق مساجد و شکوفایی در این عرصه است که موجب اقبال و حضور بیشتر جوانان در مساجد خواهد شد.

خبرگزاری شبستان _استان مازندران _مریم نظری/ کانون‌های مساجد در کنار مساجد و تعامل سازنده در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و ارزشی موجب توسعه و رونق فعالیت های مسجدی شده است و اهمیت این کانون ها سبب شد تا مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر ۱۳۹۱ در استان خراسان شمالی بیاناتی در خصوص اهمیت نقش و جایگاه کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد داشته باشند و این بیانات از آن تاریخ چراغ راهی برای فعالیت‌های این نهاد فرهنگی شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع روحانیون خراسان شمالی در ۱۹ مهرماه ۱۳۹۱ فرمودند: «من سفارش کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج ...این کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند فراهم کنید، مطالعه کنید. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌های فرهنگی، هنری بروید و پذیرای جوان باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا»

در همین راستا و با توجه به اهمیت موضوع تلاش داریم تا با عملکردهای مختلف کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران تلاکرده و با ارائه عملکردها در راستای آسیب شناسی کانون ها تلاش کنیم که در این بخش به سراغ کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی اشکاردشت چالوس رفته ایم تا ضمن بیان اهمیت نقش و جایگاه کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد، از عملکردهای این کانون بیشتر بدانیم تا با تاکید بر بیانات رهبری در ۱۹ مهر ۱۳۹۱ که چراغ راهی برای فعالیت‌های این نهاد فرهنگی شده است، برای توسعه بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری و ارزشی تلاش شود.

ذائقه سنجی نسل جدید گامی مهم برای رونق مساجد

حمیده قمی_ مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی اشکاردشت چالوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: سالگرد بیانات مقام معظم رهبری درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد رو پیش رو داریم که فرمایشات رهبر انقلاب در ۱۹ مهرماه ۱۳۹۱ در مورد کانون های مساجد چراغ راه ما در برنامه هاست و در همین راستا با همه توان با استفاده از نیروهای جوان در کنار دیگر نیروها و تعامل با عوامل مسجد برای توسعه فعالیت ها تبیین ارزش های اسلامی و دینی و اجتماعی تلاش داریم.

ذائقه سنجی نسل جدید گامی مهم برای رونق مساجد

وی افزود: مسجد و برنامه های اجرا شده در مسجد، در زندگی ما از کودکی تاپایان عمر اثرگذار است و موجب افزایش اعتماد به نفس، کار گروهی و خودباوری در انسان‌می شود و ایجاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در درون‌مساجد هم موجب انس و الفت بیشتر جوانان و نوجوانان با مساجد شده است.  

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی اشکاردشت چالوس یادآور شد: همکاری و هم‌افزایی کانون مساجد با بسیج مسجد در طول دوران مختلف موجب تعالی بخشی شده‌است و در تربیت نیروهای انقلابی اثرگذار بوده است.

قمی گفت: تقریبا همه اعضای کانون‌ فرهنگی هنری انصارالمهدی اشکاردشت چالوس از جوانان هستند و ۲۵ عضو دختر و به همین تعداد هم عضو پس داریم.

ذائقه سنجی نسل جدید گامی مهم برای رونق مساجد

وی افزود: مسجد ما مسجد شلوغی است و جوان ها و نوجوانان در کنار هم فعالیت های مختلفی را در طول سال در دستور کار دارند و برنامه‌های فرهنگی و هنری و آموزشی فراوانی را در کنار کلاس های ورزشی فوتبال دستی و پینگ پنگ برای بچه ها اجرا کرده ایم.

مدیرمسئول کانون انصارالمهدی اشکاردشت چالوس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مساجد مکانی امن و سالم برای فرزندان‌ هستند و همه هم و غم خانواده ها برای تربیت درست فرزندان است، با اعتماد به کانون کارهای مهمی در طول سال اجرایی شده است.

قمی گفت: با توجه به تأکید رهبری بر جوانگرایی در کانون‌ها؛ راه های این جوانگرایی کانون شما چه کرد؟ بر این باوریم که فرزندان سرمایه های اجتماعی جامعه هستند و باید لز این ظرفیت بدرستی استفاده کرد.

وی افزود: برای ماندگاری جوانان در مسجد برنامه های مختلف فرهنگی و اردویی و ورزشی را در دستور کار داریم و از حضور و توان جوانان و نوجوانان در برنامه های مختلف استفاده کرده و کارها را به انان واگذار می کنیم و حتی اعتماد کردن به نسل جدید و افزایش اعتماد به نفس در آنان موجب ماندگاری بیشتر انان را در کانون فراهم‌می کنیم.

ذائقه سنجی نسل جدید گامی مهم برای رونق مساجد

مدیر مسئول کانون انصارالمهدی اشکاردشت چالوس اظهار کرد: مسجد در حضور فعال مردم است و در این راستا حضور جوانان و نوجوانان به عنوان سرمایه های اجتماعی می تواند راه مهمی برای ماندگاری فعالیت های مساجد و رونق بخشی به مساجد باشد.

قمی گفت: ذائقه سنجی نسل جدید و ارائه برنامه براساس ذائقه جوانان و نوجوانان گامی مهم برای رونق مساجد و شکوفایی در این عرصه است که موجب اقبال و حضور بیشتر جوانان در مساجد خواهد شد.

ذائقه سنجی نسل جدید گامی مهم برای رونق مساجد

وی یادآور شد: بر همین اساس در جلسات مختلف با جوانان تلاش شد تا با نظرسنجی در نورد کارها تصمیم‌گیری شود و به عنوان نمونه در جشن ها با توجه به اینکه هدیه گرفتن حس خوبی است تلاش داریم تا به هر مناسبتی هدیه ای کوچک به اعضا تقدیم کنیم، یااینکه در مناسبت های ملی و مذهبی و پذیرایی ها از حضور نسل چدید استفاده شود و همچنین برنامه های اردویی و کلاس های ورزشی و فرهنگی و هنری را افزایش دهیم و همین موارد کوچک با نظر سنجی از نسل حدید موجب حضور بیشترشان در کانون و مسجد شد.

ذائقه سنجی نسل جدید گامی مهم برای رونق مساجد

این فعال مسجدی افزود: این کانون براساس این مهم از ابتدای تشکیل کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی اشکاردشت چالوس همه تلاش خود را به کار گرفته است تا با مشورت جوانان و نیازسنجی برنامه ها وارد کار شود و همین امر موجب ماندگاری جوانان در مسجد شده است و نسل جدید با هر بهانه ای در مسجد و کانون حضور دارند و برنامه های مناسبتی فراوانی در طول سال برگزار می شود.

ذائقه سنجی نسل جدید گامی مهم برای رونق مساجد

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی اشکاردشت چالوس یادآور شد: مساجد برای ماندگاری نیازمند حضور جوانان هستند و باید در کنار ریش سپیدان‌نسل جدید دیده شوند تا ضمن مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در شرایط فعلی و نجات نسل جدید از برنامه های ضد فرهنگی دشمنان، موجب رونق بخشی مساجد شد.

کد خبر 1784371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha