آغاز برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «برای کودکان، برای آینده»

همزمان با هفته ملی کودک و با شعار «برای کودکان، برای آینده» جشنواره کودک، همراه با غرفه های کودک و نمایشگاه کتاب کودک در اراک آغاز شد.

احسان منصوری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی کودک، از آغاز برنامه های هفته ملی کودک با برگزاری جشنواره کودک در فرهنگ سرای شهر اراک خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: برنامه های این هفته را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک برگزار می کند.

وی با بیان اینکه جشنواره کودک در اراک، همراه با غرفه های کودک و نمایشگاه کتاب کودک از امروز ۱۴ مهرماه آغاز و تا ۱۸ مهر در فرهنگسرای شهر اراک واقع در شهر صنعتی ادامه دارد، افزود: در حاشیه برپایی این جشنواره غرفه های کودک، مشاوره، نقاشی کودک، بازی و سرگرمی، گریم، سفال و بهداشت و درمان نیز در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول همچنین به روزشمار «هفته ملی کودک» اشاره کرد و ادامه داد: ۱۴مهر: برای خانواده کودکان، برای آینده ای امن تر و آرام تر؛ ۱۵مهر: برای محیط زیست کودکان، برای آینده ای پاک تر و سالم تر؛ ۱۶مهر: برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده ای پیشرفته تر؛ ۱۷مهر: برای شنیده شدن کودکان، برای آینده ای مسئولانه تر؛ ۱۸مهر: برای برابری کودکان، برای آینده ای عادلانه تر، ۱۹مهر: برای هویت کودکان، برای آینده ای روشن تر  و ۲۰ مهر: با عنوان برای رفاه کودکان، برای آینده ای با کیفیت و آسایش بالاتر نامگذاری شده است.

آغاز برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «برای کودکان، برای آینده»

منصوری به اجرای ۱۸ کلان برنامه استانی همزمان با هفته ملی کودک در استان مرکزی اشاره کرد و بیان داشت: هفته ملی کودک فرصت مناسبی است تا حقوق کودکان را بررسی و بیشتر به کودکان بپردازیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اظهار داشت: مخاطبین این هفته، کودکان، والدین، مربیان و فعالان حوزه کودک و نوجوان هستند و باید با فرهنگ سازی به ایجاد فضای اجتماعی موثر در حوزه کودکان بپردازیم.

کد خبر 1784372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha