برای عملیاتی کردن معماری اسلامی در شهر با کاستی‌هایی مواجه هستیم

حجت الاسلام زاهدی پور گفت: امروزه در ساخت مسکن ایرانی، نوعی بی هویتی و ازخودبیگانگی حاکم شده، شایسته اسـت تا با تکیه بر ارزش‌های الهی و اسلامی، هویت جدیدی به معماری مسکن داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام زاهدی پور، امام جمعه خرمدره در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرمدره ضمن گرامیداشت یاد شهید سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و استوره مقاومت و همچنین تبریک  حملات  موشکی سپاه به رژیم غاصب صهیونیستی در پاسخ به ترور شهیدان اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله، اظهار داشت: عملیات فرزندان رشید ملت در نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نمایش گذاشتن اقتدار علمی، فناوری و اقتدار نظامی عزت آفرین بود.

زاهدی پور با بیان اینکه به رغم فعالیتهای انجام شده هنوز در راستای عملیاتی کردن معماری اسلامی در شهر با کاستی‌هایی مواجه هستیم، گفت: از آنجایی که امروزه در ساخت مسکن ایـرانی، نوعی بی هویتی و ازخودبیگانگی حاکم شده، شایسته اسـت تا با تکیه بـر ارزشهاای الهی و اسلامی، هویت جدیدی بـه مـعماری مسکن داده شود.

شهردار شهر خرم دره با نظر به لزوم توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی ایرانی گفت: متاسفانه در ضوابط شهر سازی به سبک اسلامی اشاره نشده است و ریشه های حل این مسئله ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

نوری آرا با اشاره به تنها راهکار آن گفت : می توان سبک اسلامی را در نمای بیرونی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان ها در بافت های گسترش شهری در هنگام ساخت وساز پیاده کرد.

باقرزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره ضمن تبریک حملات غرورآفرین موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی،  دستور کار جلسه را روشهای عملیاتی سازی معماری اسلامی در شهر باعنون سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی (ابلاغی از سوی امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی) عنوان کرد.

کد خبر 1784378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha