بارگاه رضوی در سوگ سید مقاومت

به منظور بزرگداشت مقام پرچمدار جبهه مقاومت، دبیر کل حزب الله لبنان شهید سیدحسن نصرالله و یاران شهیدش برنامه های مختلفی در بارگاه منور رضوی در این چند روز برگزار شده است.  

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، بارگاه منور امام هشتم(ع) در این رروزها میزبان برنامه های متنوعی در بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله و دیگر شهدای مقاومت است. از محالف قرآنی تا دورهمی و اجتماع های کودکان و نوجوانان و مراسم های عزاداری و یادبود توسط زائرین داخلی و خارجی.

محفل قرآنی در جوار عترت

 کرسی تلاوت رضوی در جوار عترت یکی از برنامه های آستان قدس رضوی به یادبود شهید سید حسن نصرالله بود که به همت اداره دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد.

در این محفل حسین پورکویر آیات ۱۰ تا ۱۴ سوره مبارکه حشر را با صوتی ملکوتی تلاوت و ثواب آن را به روح بلند شهدای مقاومت و در راس آنها دبیر کل حزب الله لبنان هدیه کرد.  

در ادامه این محفل نورانی همچنین آیات ۷۴ تا ۸۵ سوره مبارکه زخرف با نوای آسمانی قاری و موذن حرم مطهر رضوی، محمدجواد عباسی تلاوت شد.  

قرائت آیات اول تا پنجم سوره مبارکه فتح توسط قاری پیشکسوت و بین‌المللی آستان قدس رضوی محمدجواد پناهی، بخش بعدی این مراسم بود و سپس هادی اسفیدانی از دیگر قاریان و مفاخر قرآنی این آستان مقدس آیات ۵ تا ۹ سوره مبارکه قصص را تلاوت کرد.  

در پایان این محفل قرآنی حاضران با قرائت دعای پایان تلاوت قرآن کریم علو درجات را برای شهید سید حسن نصرالله که سال‌های زیادی از عمر خویش را در راه مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی صرف کرد از درگاه ایزد منان خواستار شدند.

بارگاه رضوی در سوگ سید مقاومت

محفل قرآنی "ابناء المقاومه" ویژه کودکان و نوجوانان رضوی

این محفل قرآنی نیز با حضور کودکان و نوجوان زائر و مجاور به منظور بزرگداشت مقام پرچمدار جبهه مقاومت، دبیر کل حزب الله لبنان شهید سیدحسن نصرالله و یاران شهیدش و به همت اداره دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی  در محل دارالتفسیر حرم مطهر رضوی واقع در مقبره شیخ طبرسی جنب باغ رضوان برگزار شد.  

کودکان و نوجوانان در این محفل قرآنی در حالی که سربندهایی با عنون لبیک یا خامنه‌ای بر سر داشتند، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و حمایت خود از جبهه مقاومت را اعلام کردند.  

در این محفل باشکوه که مزین به نور قرآن بود، قاریان نوجوان؛ محمد اسماعیلیان و محمدرضا شفیعی آیاتی از کلام‌الله مجید را با صوتی زیبا قرائت و سپس گروه تواشیح نوجوانان پسر با عنوان نورالرضا(ع) سرودی حماسی با موضوع مقاومت اجرا کردند.  

اجرای برنامه پرده‌خوانی با موضوع مقاومت و شرح رشادت‌های رزمندگان جبهه مقاومت، اجرای مسابقه قرآنی و اهدای جوایز متبرک فرهنگی به برگزیدگان و اجرای سرودهای حماسی از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود.  

بارگاه رضوی در سوگ سید مقاومت

گرامیداشتی با حضور زائران اردوزبان از کشورهای هند و پاکستان

آیین گرامیداشتی نیز با حضور زائران اردوزبان از کشورهای هند و پاکستان در رواق غدیر حرم مطهر رضوی برگزار شد. ضمن قرائت سوره یس به‌صورت مجلسی و هدیه به روح بلند شهدای مظلوم جبهه مقاومت به‌ویژه شهید سید حسن نصرالله توسط قاریان قرآن حرم مطهر رضوی، ذاکران اهل‌بیت (ع) به مرثیه‌سرایی در سوگ سیدالشهدای مقاومت و دیگر همراهانش پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی حسین نقوی کارشناس مذهبی اردوزبان حرم مطهررضوی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه والای مقام شهید از منظر دین مبین اسلام، اظهار کرد: هر کس مقام و جایگاه شهدا را بداند همواره آرزوی شهادت می‌کند و از خدا می‌خواهد شهادت را نصیب و روزی او کند.  

وی تصریح کرد: شهادت علاوه بر اجر و پاداش اخروی آثار و برکات بسیاری برای جامعه اسلامی نیز دارد و خون شهیدان در واقع جامعه را در برابر دشمنان و بدخواهان بیمه می‌کند.  

این کارشناس مذهبی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی، اظهار داشت: ملت ایران این اقتدار خود را مدیون خون شهیدان سرافراز است چرا که وقتی افراد جامعه‌ از شهادت هراسی نداشته باشند دیگر هیچ تهدیدی باعث ترس و تضعیف روحیه آنها نخواهد شد.  

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام گمان می‌کنند با به‌شهادت‌رساندن رهبران مقاومت موجب تضعیف روحیه جبهه مقاومت می‌شوند درحالی‌که شهادت فرماندهانی همچون سردار سلیمانی، شهید هنیه و شهید سید حسن نصرالله، موجب تقویت جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی شد.

بارگاه رضوی در سوگ سید مقاومت

اجتماع بزرگ "دختران نصرالله"

مراسم اجتماع دختران نصرالله نیز از دیگر برنامه های این روزهای حرم امام رئوف(ع) بود که با حضور پرشور دختران مشهدی در محکومیت به شهادت رساندن شهید سید حسن نصرالله در صحن قدس حرم مطهر رضوی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم باشکوه دختران دهه هشتادی در قالب هیئت فاطمه الزهرا(س) گرد هم آمدند و ضمن اعلام انزجار از اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید سید حسن نصرالله با آرمان‌های مقدس جبهه مقاومت تجدید بیعت کرده و با سردادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا"، جنایت رژیم صهیونیستی به پشتیبانی و حمایت آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن دبیر کل حزب الله شهید سید حسن نصرالله را محکوم کردند.  

دکتر مصطفی باقرزاده استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در این مراسم باشکوه به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان کرد: رژیم صهیونیستی به طور رسمی نام عملیات ترور حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را "نظم جدید" اعلام کرد در صورتی که نظم جدید را دختران و سربازان نصرالله بر اساس توحید بر روی کره زمین رقم خواهند زد.  

وی تصریح کرد: نظم جدید امروز به همت سرداران حزب الله و به همت کسانی که در وسط میدان هستند در خیابان‌های نیویورک، واشنگتن، ایالات متحده و در کل پاریس محقق می‌شود. جریان مقاومت و حرکت سید حسن نصرالله تنها در جغرافیای اسلام تعریف نمی‌شود بلکه امروز همه کشورها یک صدا فریاد مرگ بر اسراییل سر می‌دهند.  

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: امروز همه کشورهای اسلامی برای اینکه نظم نوین را در عرصه جهانی مطرح کنند با هم متحد شده‌اند و فرماندهان این نظم نوین کسانی خواهند بود که گفتمان توحید را در دست خواهند گرفت.  

وی با اشاره به این سخن شهید سید حسن نصرالله که "شهادت کرامت ماست"، اظهار کرد: امت حزب الله قطعا پیروز خواهند شد و به زودی وعده الهی که انتقام از مجرمین است تحقق می‌یابد و ما این نظم جدید را بر روی کره زمین رقم خواهیم زد.  

بارگاه رضوی در سوگ سید مقاومت

برگزاری مراسم بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت در حرم مطهر رضوی 

 این مراسم نیز شامگاه گذشته و پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت‌الله احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی و مسئولان لشکری و کشوری وزائران ومجاوران امام رضا(ع)، با قرائت آیات روح بخش کلام‌الله مجید توسط حجت‌الاسلام شجاع در رواق امام خمینی(ره)، برگزار شد.

در این مراسم معنوی، جعفر ملائکه و سیدرضا نریمانی، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به نوحه‌خوانی وذکر مصیبت  پرداختند.  

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری سخنران این مراسم نیز ضمن تسلیت به مجاهدان جبهه مقاومت لبنان، غزه و فلسطین و تقدیر از نیروهای مسلح کشورمان که دل ملت را شاد کردند، گفت: ارزش‌های انسانی بسیار فراوان است و مجاهدت، تقوا، اخلاص، خیرات و صدقات و علم‌آموزی از جمله این ارزشهاست.

وی جهاد را از جمله ارزش‌های والای انسانی برشمرد و ابراز کرد: به فرموده امیر مومنان علی(ع)، «جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را به روی اولیای خاص خود گشوده است».
سخنران مراسم افزود: وقتی اخلاص باشد انسان از غیر خدا تهی می‌شود و ویژگی مهمی که یک انسان مخلص دارد این است که، رشد می‌یابد و از بن بست خارج می‌شود، انسان مخلص هیچ‌گاه از فضل الهی ناامید نمی‌شود و حیات و ممات او با برکت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری، خاطر نشان کرد: چیزی که موجب شد حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله، عمری سراسر با برکت داشته باشند همین اخلاص بود.  

وی اضافه کرد: برکت اخلاص در این است که انسان هرگز احساس ناتوانی و ضعف نمی‌کند و به قدرت و قوت معنوی و مادی دست می‌یابد، همچون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله که مرد عمل بودند و تمام توانایی و قدرت خود را به منصه ظهور گذاشتند و هیچ‌گاه از خود ضعف نشان ندادند.

کد خبر 1784421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha