از مسجد جواد الائمه اهواز تا مساجد غزه

دشمن نمی‌داند که مساجد، همواره سد محکمی در برابر تهاجمات بوده است و در حفظ و تقویت ارزش‌ها نقش بسیار مهمی دارد و مردم غزه همانند مردم مسجد جواد الائمه اهواز، مردمی تربیت یافته مساجد هستند دست از مقاومت برنمی‌دارند و هر روز قوی‌تر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز مساجد به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان، از مهم‌ترین نهادهای جامعه اسلامی با کارکردی چند منظوره به شمار می‌آید.

در جریان انقلاب اسلامی، مساجد و روحانیت در شکل‎ گیری نهضت اسلامی و مبارزه علیه ظلم رژیم طاغوت نقشی بسزا ایفا نموده است و یا در دوران دفاع مقدس از جمله مراکز مهم تربیت رزمندگان، اعلام اقلام مورد نیاز جبهه‌ها و نیز محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی بودند.

 در دوران پس از انقلاب نیز مساجد با تربیت جوانانی به دور از وابستگی دنیوی و مادی، در بسیج و سازماندهی مردم در جبهه نقش مهمی را ایفا کردند، این کانون عظیم اسلامی با حضور علمای انقلابی با شورآفرینی معنوی و شعور حماسی در میان نسل جوان، خط مقدم جبهه حق علیه باطل بوده است و همین دلایل کافی‌ست تا بعنوان یک پایگاه مهم همیشه مورد توجه و هدف دشمن قرار بگیرند. 

از مسجد جواد الائمه اهواز تا مساجد غزه

و اما حکایت مسجد جواد الائمه اهواز، شاید شعار نباشد اگر بگوییم این مسجد خواستگاه آدم‌های بزرگی است که کارهای بزرگ می‌کنند و از اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی اینجا میعادگاه فرماندهان جنگ و بچه هایی‌ بود که پای کار امام و انقلاب بودند.

مسجد جوادالائمه که در محله پادادشهر اهواز واقع شده است در دوران دفاع مقدس ۲۶ شهید به این انقلاب تقدیم کرده اند و از جمله آنها می‌توان سردار شهید اسماعیل فرجوانی را نام برد.

بعد از انقلاب باتوجه به حضور بالای منافقین در منطقه، جلسات اعتقادی و برنامه های جذب تربیتی در مسجد برگزار می‌شد و با آغاز جنگ شهید فرجوانی همه روزه در مسجد کلاس آموزش نظامی برای جوانان شهر برگزار می‌کرد. 

در جنگ این مسجد مرکز تربیت و اعزام نیرو به جبهه و مرکز پشتیبانی جنگ بود که با تشکیل لشکر قدس برای تربیت نسل مومن و انقلابی جهت شرکت در جبهه ها فعال بود.

از مسجد جواد الائمه اهواز تا مساجد غزه

اما ۱۴ مهر ۵۹ تنها چند روز از آغاز جنگ تحمیلی گذشته بود که صبح آن روز همه جا خبر پیچید که بعثی‌‎ها مسجد جوادالائمه (ع) را با خمسه خمسه زده‌اند و این سندی بر مظلومیت ایران در جنگ شد.

سید مجید شاه حسینی جانشین فرمانده گردان کربلا «شهید اسماعیل فرجوانی» و فرمانده اسبق پایگاه بسیج مسجد در خصوص آن روز می‌گوید: ۱۴ مهر ۵۹ شهید اسماعیل فرجوانی در حال آموزش نظامی به ۱۰۰ نیروی مرد و ۵۰ دختر بود تا برای مبارزه آمده شوند.

وی با اشاره به اطلاعات نظامی بالای شهید فرجوانی گفت: آن روز چند تریلی مهمات را در اسلحه‌خانه مسجد انبار کرده بودند، ساعت ۹ صبح شهید فرجوانی در حال آموزش نظامی بود که یک گلوله با فاصله یک کیلومتری از مسجد به زمین برخورد کرد و شهید فرجوانی احتمال داد گلوله بعدی به مسجد بخورد برای همین به نیروها گفت سریع از مسجد بیرون بروید و همانطور که پیش بینی کرده بود گلوله بعدی به مسجد خورد و چهار نفر دو دختر و دو پسر شهید شدند. 

شاه حسینی با اشاره به شدت این جنایت ادامه داد: وقتی آنجا رسیدم و روی شهدا پارچه می‌کشیدیم یکی از شهدا سر بر تن نداشت و پس از جستجو متوجه شدیم سر این پیکر بر اثر اصابت ترکش به پشت بام پرتاب شده است این حادثه گرچه تلخ بود اما چیزی که برای من عجیب بود اینکه خانواده‌ها از اعتقاد خودشان دست نکشیدند و روزهای بعد نیز اجازه می‌دادند فرزندانشان به مسجد پای کار بیایند.

جانشین فرمانده گردان کربلا عنوان کرد: مسجد جواد الائمه و دیگر مساجد به لطف خدا و تلاش بچه‌های پای کار تا الان سر پا مانده و در هر برهه ای بیش از پیش فعال است. 

از مسجد جواد الائمه اهواز تا مساجد غزه

وی با اشاره به ترس دشمن از مساجد گفت: در طول تاریخ مسجد مبدأ خیزش‌های مردمی و نوآوری‌های فرهنگی بوده است لذا دشمنان همیشه در پی آن بوده‌اند که اسلام و مسلمین را ذلیل کنند و از قدرت و توان آن بکاهند از این رو، مساجد مانع بزرگی بر سر راه آنان بوده است و همواره سعی کرده‌اند این مانع برگ را به بهانه‌های مختلفی از سر راه خود بردارند از مسجد جواد الائمه گرفته تا مساجد غزه که مورد حمله دشمن صهیونیستی قرار گرفته است. 

وی افزود: همانطور که مساجد ما مورد حمله دشمن بعثی قرار داشت و مردم دست از استقامت برنداشتند و روز بعد از بمباران باز هم به مسجد آمدند این روزها که مساجد غزه مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار داد می‌بینیم که مردم بصیر غزه مقاوم‌تر از روزهای قبل جلوی دشمن می‌ایستند. 

بله مسجد جواد الائمه اهواز شاید آن زمان هدف ضرب سیلی بمب‌های عراقی قرار گرفت اما همچنان مانند سروی مقاوم سر پا ماند و تبدیل به جایی شد که بعدها کارهای بزرگی در آن انجام شد. 

بچه های مسجد جواد الائمه که در دوران جنگ پای کار بودند بعد از جنگ نسل به نسل جوری پای کار آمدند که وقتی رهبر لب تر کند و یا وقتی کار مردم را روی زمین می‌بینند سریع می‌آیند و باری از روی زمین برمی‌دارند.

از مسجد جواد الائمه اهواز تا مساجد غزه

و اکنون که در آستانه عملیات طوفان الاقصی هستیم جنگ در غزه در حالی ادامه دارد که ارتش اشغالگر هر مکانی را که آوارگان در آن پناه گرفته‌اند، هدف قرار می‌دهد و مساجد نیز از جمله اهداف این جنگ بودند.

دشمن نمی‌دانند که مساجد، همواره سد محکمی در برابر تهاجمات بوده است و در حفظ و تقویت ارزش‌ها نقش بسیار مهمی دارد و مردم غزه مانند مردم مسجد جواد الائمه مردمی تربیت یافته مساجد هستند دست از مقاومت برنمی‌دارند و هر روز قوی تر می‌شوند.

کد خبر 1784427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha