عشایر مرزبانانی با غیرت و امانت دار هستند

امام جمعه ایلام گفت: عشایر مرزبانانی با غیرت و امانت دار بوده و باید شرایط لازم جهت بهبود شرایط اقتصادی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار امروز در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر ایران، بر اهمیت نقش عشایر به‌عنوان قشری مولد و مستقل در جامعه ایلام تأکید کرد.

وی افزود: عشایر در طول تاریخ به‌ویژه در زمان هشت سال دفاع مقدس، مرزبانانی با غیرت و امانت‌دار بوده‌اند و امروز نیز نقش مهمی دارند. 

امام جمعه ایلام گفت: ارائه خدمات مناسب به عشایر برای تثبیت شغل و معیشت آنان اهمیت ویژه‌ای دارد، همچنین، فرهنگ کار به عنوان یکی از نیازهای زیرساختی عشایر باید تقویت شود.

وی ادامه داد: این فرهنگ از گذشته در بین عشایر ایلام وجود داشته، اما برای تقویت آن باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه ایلام گفت: اکثر نیازهای عشایر توسط خود آنها تأمین می‌شود که این خودکفایی ارزشمند است، احیای فرهنگ کار و تأکید بر خودکفایی و درآمدزایی به ویژه در صنایع دستی مهم است.

وی بر لزوم بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های صنایع دستی برای افزایش درآمد عشایر تأکید کرد و افزود: بیکاری می‌تواند منجر به آسیب‌های اجتماعی شود، بنابراین، باید با روش‌های مختلف به احیای فرهنگ کار در جامعه عشایر پرداخته شود.

وی ادامه داد: توجه به نیازهای آبرسانی و بهداشت نیز از جمله موارد حیاتی آسو و باید اقدامات فرهنگی متناسب با آداب و رسوم عشایر برای ارتقاء کیفیت زندگی این قشر اجرا شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کریمی‌تبار همچنین بر اهمیت مدارس عشایری تأکید کرد و از مبلغان و روحانیون خواست تا برای حضور در بین این جامعه، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

امام جمعه ایلام در پایان گفت: ارائه تسهیلات مناسب با درصد پایین برای عشایر استان مهم است تا بتوانند به بهبود شرایط اقتصادی خود برسند.

کد خبر 1784431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha