۱۹ مهر، لبیک دوباره بچه‌های مسجد به فرامین مقام معظم رهبری است

به گفته بابایی، مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه سال ۹۱ در خراسان شمالی خطاب به کانون‌های مساجد سخنانی ایراد کردند که لازم است فعالان و ارکان مسجد این فرامین را نقشه راه خود در رونق بخشی به مساجد قرار دهند.

فاطمه بابایی، مدیرمسئول کانون تخصصی خواهران فاطمه زهرا(س) روستای خمارک شهرستان خدابنده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با یادآوری اینکه مساجد از دیرباز سنگر اسلام در مقابل دشمنان بوده است، گفت: اگر نگاهی به زندگینامه شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس کنیم؛ خواهیم دید همه این شهدا تربیت شده مکتب مساجد هستند.

وی با بیان اینکه رفت و آمد نوجوانان و جوانان از کودکی در مساجد می تواند در تربیت اسلامی نسل نو موثر باشد، گفت: وقتی نوجوانان در برنامه‌های مسجد مشارکت می کنند براساس مکتب اسلام و مسجد تربیت می شوند و همین موجب تربیت نسل در تراز انقلاب خواهد شد.

بابایی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری کانون های مساجد را به همکاری با پایگاه های مقاومت بسیج دعوت کرده است، گفت: ایشان می فرماید برای کار با بچه های مسجد مطالعه کنید؛ ایشان نقشه راه را برای فعالان مسجدی ترسیم فرمودند از اینرو لازم است تا ما هم به عنوان مدیران کانون به این فرامین لبیک بگوییم و برنامه هایی متناسب با ذائقه نسل امروز اجرا کنیم.

مدیر مسئول کانون تخصصی خواهران فاطمه زهرا(س) با بیان اینکه راه اندازی کانون های خواهران یکی از اقدامات موثر در کانون های مساجد بود، گفت: با تاسیس این کانون ها زمینه برای حضور بیشتر مادران و دختران در مسجد فراهم شده است و ما می توانیم برنامه های متناسب با دختران را در مسجد اجرا کنیم.

وی ادامه داد: شکست مذبوحانه دشمن در هشت سال دفاع مقدس موجب شد تا جنگ فرهنگی و اقتصادی برعلیه ایران شکل بگیرد و هدف دشمن در جنگ فرهنگی کانون خانواده است؛ مادران نقش موثری در تربیت فرزندان دارند اگر ما بتوانیم بستر لازم برای حضور مادران و دختران را در مسجد فراهم سازیم گام موثری در تربیت نسل مومن و متعهد انقلابی برداشته ایم.

بابایی در ادامه به فعالیت های کانون فرهنگی و هنری فاطمه زهرا(س) در طول سال اشاره کرد و گفت: این کانون با اجرای کلاس های مهارتی شامل خیاطی و گلدوزی، کلاس های هنری شامل نقاشی، نمایش فیلم و برگزاری مراسم جشن تکلیف جوانان روستایی را به این کانون جذب می کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع روحانیون خراسان شمالی در ۱۹ مهرماه ۱۳۹۱ فرمودند:

«من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج ...این کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند فراهم کنید، مطالعه کنید. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌های فرهنگی، هنری بروید و پذیرای جوان باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا»

            

کد خبر 1784466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha