عدم رویارویی ورزشکاران ما با حریفان اسرائیلی یک کار انسانی و دفاع از مظلوم است

آیت الله نورمفیدی گفت:عدم رویارویی ورزشکاران ما با حریفان اسرائیلی یک کار انسانی، اسلامی و دفاع از مظلوم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با جمعی از قهرمانان جهان تیم ملی کبدی ساحلی، گفت: در اسلام به مسئله ورزش تاکید شده و مسئولان باید به ورزش و تربیت بدنی توجه خاص داشته باشند.                               

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه بعضی از ورزش ها جنبه ملی و ایرانی دارد، افزود: ورزش باستانی، ملی و مختص ایرانیان است.                    

وی ادامه داد: ورزش باستانی به علت حرکات موزون توام با یاد و ذکر امیر مومنان حضرت علی (ع) از زیبایی خاصی برخوردار است.                      

آیت الله نورمفیدی در ادامه تاکید کرد: باید به ورزش های ملی و ایرانی ما که ریشه دراین کشور دارد توجه کنیم و به دنبال رشد و توسعه آن باشیم.

وی افزود: قهرمانان ورزشی با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی و جهانی غرور ملی، را به نمایش می گذارند و در ایجاد شادی مردم در جامعه نقش ایفا می کنند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: شاد کرد دل مردم امر بسیار پسندیده وارزشمندی است  اینکه موجب شادی دل ملت می شوید یقینا خدا از شما راضی می شود و مورد لطف الهی او قرار خواهید گرفت.

وی افزود: موفقیت قهرمانان در میادین ورزشی موجب شادمانی همه ملت ایران و به ویژه مردم استان می شود که بنده به سهم خودم از این ورزشکاران تشکر می کنم و از خداوند متعال توفیق و سلامتی برای این عزیزان مسالت دارم.

آیت الله نورمفیدی در ادامه از بجا آوردن سجده شکر ورزشکاران در میادین ورزشی پس از پیروزی شان به عنوان یکی از بزرگترین ارزشهای معنوی یک ورزشکار نمونه مسلمان یاد کرد و گفت: اینکه شکر الهی را بجا می آورید ریشه در قرآن کریم دارد که می فرماید «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لاَزیدَنَّکُمْ؛ اگر شکر نعمت به جای آورید، بر نعمت شما می‌افزایم.

وی در ادامه عدم رویارویی ورزشکاران ما با حریفان اسرائیلی را یک کار انسانی و اسلامی و دفاع از مظلوم برشمرد و گفت: رژیم سفّاک و نسل‌کش صهیونیستی در میادین ورزشی به دنبال کسب مشروعیت است و مستکبرین جهانی هم پشتیبانی می‌کنند که به این مشروعیت عینیت ببخشند.

کد خبر 1784488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha