طرح مهر تحصیلی از محل درآمد موقوفات در زنجان اجرا شد

حجت الاسلام کرمی گفت: از محل درآمدهای موقوفات ۲۸۰ بسته کیف و لوازم التحریر به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خریداری و به دانش آموزان کم برخوردار استان زنجان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان درجمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت و حفظ وقف، ارتقا و توسعه وقف با هدف نهایی اجرای شایسته و امینانه نیات وقف سه وظیفه اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است که بصورت مستمر پیگیری و اجرا می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا امسال ۲۸۰ بسته کیف و لوازم التحریر و دفتر از محل درآمدهای موقوفات با نیات خیر و احسان و کمک به هزینه های تحصیلی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خریداری و در میان دانش آموزان کم برخوردار و خانواده های آنان در شهرستان های استان توزیع شد.

به گفته وی، از ابتدای بنیاد گذاری نهاد وقف از صدر اسلام تاکنون، واقفین ارجمند نزدیک ۲۹۰۰ وقف در محدوده استان زنجان ایجاد کرده اند که حدود ۱۵۰۰ مورد از آنها موقوفات با نیات تاسیس اماکن دینی و مذهبی مثل مسجد، حسینیه و موارد مشابه و ۱۱۰۰ مورد موقوفه همچون اراضی کشاورزی و باغ، زمین، خانه و مغازه با نیات دینی و مذهبی و نیکوکاری و احسان مثل اقامه عزای سیدالشهداء (ع) کمک به نیازمندان، تامین هزینه های مساجد و حوزه های علمیه و تحصیل طلاب و دانش آموزان و دانشجویان و کمک به دارو و درمان نیازمندان است.

حجت‌الاسلام کرمی در پایان گفت با توجه به تغییر رویکرد اوقاف از اجاره داری صرف به مدیریت مستقیم وقف و اجرای طرح های تحولی سرمایه گذاری، درآمد موقوفات نسبت به چندسال قبل بسیار بهتر شده و به طبع آن اجرای نیات وقف چه به لحاظ کمیت و کیفیت رشد چند برابری در سطح کشور و استان داشته است.

کد خبر 1784508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha