ورود حوزه علمیه به دانشگاه برای ارتقاء «سلامت معنوی» دانشجویان

تفاهم نامه ای سه جانبه بین مدیریت حوزه علمیه خراسان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نهاد نمایندگی رهبری در سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبلیغی برای ارتقای سلامت معنوی دانشگاهیان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، با عنایت به اهمیت افزایش سلامت معنوی در جامعه و به خصوص در محیط دانشگاه و لزوم تعامل نهادهای متولی در حوزه اجرایی و مجموعه های تبلیغی و دینی؛ حوزه علمیه خراسان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نهاد نمایندگی رهبری تصمیم به اجرای برنامه های مشترک برای تحقق این مساله گرفتند.

برهمین اساس تفاهم نامه همکاری سه جانبه ای با هدف استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان در مباحث سلامت معنوی، در دانشگاه بین این مجموعه‌ها امضا شد. 

دکتر حمید رضا قربان زاده، معاون بهداشت و دبیر کارگروه سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تفاهم نامه در سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبلیغی و با هدف نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی، اصلاح سبک زندگی و پیشگیری از رفتارهای بیماری‌زا، ارتقاء امید به آینده و زندگی سالم، ایجاد ساز و کار ارتقاء سلامت همه جانبه، ترویج آموزش‌های اخلاقی و معنوی برای ارتقاء شاخص‌های سلامت و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت  و رشد معنویت انجام شده است.

وی افزود: همکاری در خصوص تولید محتواهای مرتبط با دین و سلامت و اجرای دوره‌های آموزشی مشترک جهت طلاب و دانشگاهیان از مفاد بخش آموزشی تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی حوزه و دانشگاه برای ایجاد نشریات مشترک در زمینه دین و سلامت و برگزاری  طرح‌ها و همایش‌های مشترک از مفاد بخش پژوهشی این تفاهم نامه است.

معاون بهداشت و دبیر کارگروه سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بخش فرهنگی تبلیغی این تفاهم نامه نیز شامل ارائه برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای در زمینه سلامت معنوی و سبک زندگی برای دانشجویان و اساتید است.

کد خبر 1784565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha