افتتاح یک مسجد جدید در تاتارستان

دومین مسجد در روستای «پاریاکا» تاتارستان با ظرفیت ۱۲۰ نمازگزار افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، کامیل سامیگولین، مفتی تاتارستان روز شنبه مسجد جدیدی را در روستای «پاریاکا» در ناحیه یوتازینسکی افتتاح کرد و این دومین مسجد در روستای پاریاکا و چهاردهمین مسجد در منطقه یوتازینسکی به شمار می‌رود.

مفتی تاتارستان در مراسم افتتاحیه این مسجد با تشکر و قدردانی از نیکوکاران برای ساخت این مسجد، بر اهمیت ساخت مساجد در اسلام و تاثیر آن در زندگی مسلمانان تاکید کرد.

مساحت کلی مسجد حدود ۲۹۰ متر مربع است و در سه طبقه ساخته شده است. طبقه اول مسجد به کلاس‌های درس، سالن مراسم و آشپزخانه تهیه غذا اختصاص دارد و طبقه دوم برای نماز آقایان در نظر گرفته شده است. این مسجد برای ۱۲۰ نمازگزار ظرفیت دارد و اتاق مجزا برای امام جماعت دارد و طبقه سوم به نمازخانه بانوان اختصاص دارد و اتاق‌هایی برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دارد.

ائمه جماعات و مسئولین در طی سخنان خود ابراز امیدواری کردند که مسجد جدید محل علم آموزی برای مردم و در خدمت مردم مسلمان و رفع نیازهای آنان باشد.

بنابراین گزارش، سنگ بنای این مسجد جدید برای اولین بار در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹ گذاشته شد.

ماه گذشته، مفتی تاتارستان، یک مسجد جدید و بزرگ در منطقه آنیلیار شهر آکسوبایفسکی در جمهوری تاتارستان را افتتاح کرد. این مسجد برای ۱۳۰ نمازگزار ظرفیت دارد.

کد خبر 1784584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha