ثبت ۶ گذر محله تاریخی در شهر مشهد

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ۶ گذر محله تاریخی در شهر مشهد شناسایی و جهت بازدید عموم نشانه گذاری و اطلاعات آن بر روی سایت میزبان قرار داده شده است.

سید جلیل بامشکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: شهر مشهد با توجه به وجود حرم مطهر حضرت رضا(علیه السلام) سالانه میزبان زائران بسیاری از سرتاسر جهان است و از لحاظ ظرفیت ها و زیر ساخت های گردشگری در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی افزود: در این شهر، محلات تاریخی بسیاری وجود دارد که شناسایی و معرفی این مکان های تاریخی به عموم مردم، در افزایش ماندگاری زائر و همچنین در آشنایی با سبقه تاریخی شهر مشهد تاثیر بسزایی دارد.

بامشکی با اشاره به شناسنامه دار کردن این گذر تاریخی محلات، تاکید کرد: اکنون توسط مدیریت شهری، اقداماتی در راستای معرفی ۶ گذر محله قدیمی از جمله سرشور، نوغان، ته پل محل، پایین خیابان، ارگ انجام شده و اطلاعات تاریخی این مکان ها به همراه بروشورهای هرکدام از خیابان ها بر روی سایت میزبان بارگذاری، و شهروندان با دریافت این اطلاعات، می توانند از گذرمحلات بازدید داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر کدام از این محلات با توجه به سابقه تاریخی دارای حدود ۲۰ ابنیه ارزشمند هستند، خاطر نشان کرد: در این محلات، مکان های بسیار مهمی از جمله، خانه های تاریخی، مساجد قدیمی و... وجود دارد که در هر یک از این مکان ها رویدادهای مهمی طیِ ادوار گذشته به وقوع پیوسته، و می تواند برای بازدید کنندگان جذاب باشد.

بامشکی در خصوص توسعه گذر محلات در مشهد توضیح داد: ساماندهی دو محله دیگر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و تا پایان سال به بهره برداری و در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1784603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha