کانونی که با مدیریت نوجوانان اداره می شود/ هیئت نوجوانان این کانون ۱۵ساله شد

کانون فرهنگی هنری ام ابیها(س) از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد قم است که با اعتماد به دختران نوجوان، مسئولیت پذیری را به آنان مشق می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی و انقلابی در سطح کشور همواره در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان و همچنین در زمینه گسترش برنامه ها و فعالیت های فرهنگی نقش بسزایی داشته اند به گونه ای که در استان قم نیز این کانون ها در تمام مناطق شهری و روستایی در کنار مساجد فعال شده و فعالیت های فرهنگی هنری را ادامه می دهند.

این کانون ها علاوه بر جذب جوانان به مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و همچنین آموزش به آنها در تمام طول سال فعال بوده که این اقدامات علاوه بر توسعه برنامه های فرهنگی در توانمندسازی جوانان و کادرسازی نیز موثر هستند.

در آستانه ۱۹ مهرماه سالروز بیانات مقام معظم رهبری درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد گفتگویی انجام داده ایم با مریم قاسمی مدیر کانون فرهنگی هنری ام ابیها(س) که در پی می آید.

مریم قاسمی مدیر کانون فرهنگی هنری ام ابیها(س) در گفتگو با خبرگزاری شبستان در استان قم، با اشاره به سابقه فعالیت این کانون گفت:این کانون از سال ۱۳۸۹ تاسیس شد.

کانونی که با مدیریت نوجوانان اداره می شود/ هیئت نوجوانان این کانون ۱۵ساله شد

وی در ادامه با اشاره به  فعالیت های این کانون گفت: این کانون توانسته است با برگزاری برنامه های مختلف حدود ۳۲۰ نفر را جذب مسجد و کانون کند که ۱۵۰نفر به صورت مستمر با کانون در ارتباط هستند

مدیرکانون فرهنگی هنری ام ابیها(س) ادامه داد: در این کانون برنامه های مختلفی ارائه می شود از جمله کلاس های آموزشی شامل مباحث اعتقادی، مهدویت، روخوانی و روانخوانی قرآن و... همچنین در حوزه مهارتی نیز کلاس های مختلف آموزشی ودر حوره فرهنگی نیز برنامه های مختلفی را داریم.

وی با بیان اینکه بعد از تاسیس کانون اولین برنامه تشکیل هیئت نوجوانان بود تصریح کرد: این هیئت از سال ۸۹ فعال شد و تا به امروز نیز فعال است و در روزهای شنبه پذیرای دختران نوجوان است و بسیاری از فعالیت های کانون در قالب همین هیئت انجام می شود.

قاسمی با بیان اینکه در این سال ها هرهفته روزهای شنبه هیئت فعال می باشد ادامه داد: به خاطر ثابت بودن این رو تقریبا مه ی محله و اطراف از این موضوع اطلاع دارند و بیش از صد کودک و نوجوان و همچنین مادران آنان در  برنامه هیئت شرکت می کنند و در حال حاضر فعالیت هیئت در خصوص اتفاقات لبنان و کمک به مردم لبنان است که در پی حملات اسرائیل غاصب به خاک و خون کشیده شده اند.

قاسمی همچنین به فعالیت کتابخانه مسجد اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های کانون بخش کتابخانه است که مرتب کتاب ها به روز می شود و مورد استقبال کودکان و نوجوانان است.

کانونی که با مدیریت نوجوانان اداره می شود/ هیئت نوجوانان این کانون ۱۵ساله شد

مدیرکانون فرهنگی هنری ام ابیها(س)  یکی دیگر از ویژگی های کانون را متمرکز بودن برنامه ها روی کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: همه ی برنامه ها با محوریت و با مدیریت خود بچه ها انجام می شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مسئول آموزش و برنامه ریزی در طول تابستان به عهده یک نوجوان ۱۵ سال بود و همچنین مسئولیت کتابخانه با چهار نوجوان است که همگی ۱۱ ساله هستند.

قاسمی همچنین به برنامه جزخوانی اشاره کرد و گفت: برنامه جزخوانی برای بچه ها همراه با بازی و سرگرمی انجام می شود که با استقبال زیادی مواجه شد است.

کد خبر 1784634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha