اشغال محوطه دانشگاه منچستر توسط دانشجویان حامی فلسطین

دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «منچستر» انگلیس در اعتراض به همدستی این مؤسسه با رژیم صهیونیستی در اشغال غزه و سرزمین های فلسطینی، بخشی از محوطه دانشگاه را اشغال کرده‌اند و قرار است امروز، هفتم اکتبر تظاهرات گسترده‌ای را علیه اسرائیل برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeastmonitor»، دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «منچستر» انگلیس در اعتراض به همدستی این مؤسسه با رژیم صهیونیستی در اشغال غزه و سرزمین های فلسطینی، بخشی از محوطه دانشگاه را اشغال کرده‌اند و قرار است امروز، هفتم اکتبر (دوشنبه ۱۶ مهر) تظاهرات گسترده‌ای را علیه اسرائیل برگزار کنند.

در یک بیانیه مطبوعاتی توسط گروه «اقدام چپ‌گرایان منچستر»، ائتلافی از فعالان دانشجویی چپ از دانشگاه‌های سراسر منچستر، آمده است که دانشجویان به عنوان بخشی از اقدامات دانشجویی علیه موسس‌های دانشگاهی که درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی را نادیده می‌گیرند، محوطه دانشگاه منچستر را به اشغال خود در آورده‌اند.

این اقدام در حالی انجام شده است که قرار است دانشگاه منچستر، میزبان «اجلاس جهانی آکادمیک» از ۷ اکتبر (دوشنبه ۱۶ مهر) تا ۹ اکتبر (چهارشنبه ۱۸ مهر) باشد.

بر اساس گزارش‌های دریافت شده، دانشگاهیان ارشد و شخصیت‌های مطرح بین‌المللی از سراسر کشور و جهان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

دانشجویان سراسر انگلیس در یک بیانیه مطبوعاتی با تکرار موضع دانشجویان علیه همدستی بریتانیا و به افتخار شهدای فلسطینی در طول تهاجم و اشغال مستمر اسرائیل به نوار غزه، از تظاهرات گسترده خود در روز افتتاح این اجلاس خبر دادند.

بر اساس این بیانیه، دانشجویان به همدستی عمیق دانشگاه منچستر با جنایات اسرائیل و همکاری با سیستم‌هایی که برای بمباران غیرنظامیان غزه استفاده می‌شود، اعتراض می‌کنند.

سخنگوی دانشجویان در ادامه گفت: در حالی که همتایان ما در غزه دانشگاهی برای رفتن ندارند، نمی‌توانیم سکوت کنیم. سال گذشته دانشجویان در خط مقدم همبستگی جهانی با فلسطین بودند و امسال نیز با همین روحیه ادامه می دهیم.

دانشجویان تاکید کردند که پیوندهای شرم آور دانشگاه با یک رژیم استعماری باید زیر نظر ما خاتمه یابد و این حداقل کاری است که می توانیم برای مردم فلسطین انجام دهیم که بیش از ۷۶ سال است خشونت صهیونیست‌ها را تحمل کرده اند.

خواسته‌های دانشجویان از دانشگاه منچستر که در بیانیه مطبوعاتی بیان شد به طور کلی شامل قطع روابط این دانشگاه با دانشگاه تل‌آویو و دانشگاه عبری اورشلیم و اتخاذ سیاستی است که تضمین می‌کند همه اقدامات اخلاقی هستند و به تجارت اسلحه کمک نمی‌کنند. آنها همچنین خواستار تضمین عدم برخورد انضباطی دانشگاه با دانشجویان هستند.

کد خبر 1784640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha