مقاومت تسلیم نخواهد شد

خلیل الحیه، عضو حماس و زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی در سخنانی جداگانه به مناسبت سالروز «طوفان الاقصی» تاکید کردند که مقاومت تسلیم نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، به مناسبت سالروز عملیات «طوفان الاقصی»، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس و رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی حماس گفت: عبور مقاومت از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی فلسطین در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ توهمات اشغالگران را که در منطقه و جهان درباره برتری و توانایی ادعایی برای خود ترسیم کرده بودند،  در هم شکست.

الحیه در سخنانی با عنوان «طوفان الاقصی به سوی آزادی» تأکید کرد: مقاومت آن روز یک ضربه راهبردی در سطوح امنیتی و نظامی به اشغالگران  وارد کرد،  به گونه‌ای که شکست مفتضحانه اجزای مختلف نظام نظامی و امنیتی خود را نشان داد و خسارات بی سابقه ای بر آنان وارد کرد.

وی افزود: اشغالگران با عملیات «طوفان الاقصی» دریافتند که آینده ای برای موجودیت ندارند و مردم فلسطین به جهاد و مقاومت خود تا بیرون راندن اشغالگران از سرزمینشان ادامه خواهند داد.

الحیه همچنین برخی از رویدادهای ۷ اکتبر را یادآور شد و گفت: نخبگان مجاهد توانستند ظرف چند ساعت، رژیم اشغالگر و  مهم‌ترین لشکرهای ارتش‌شان را به زانو درآورند و اعضای آن را کشته و اسیر کنند.

وی تاکید کرد:  فرزندان گردان‌های القسام و گروه‌های مقاومت «هنوز شگفت انگیزترین نبردها را می‌آفرینند و از خانواده ها و عزیزان خود دفاع می‌کنند.

وی همچنین با یاد شهید اسماعیل هنیه و شهید صالح العاروری، معاون هنیه که خونشان با خون مردمش در طوفان الاقصی آمیخته شد، تاکید کرد: شهادت رهبران در کنار مردمشان چیز جدیدی نیست.

این عضو حماس تاکید کرد: حماس در طول یک سال تمام تلاش خود را برای توقف تجاوز به نوار غزه انجام داد و آمادگی کامل خود را برای دستیابی به توافق از طریق مذاکرات و توقف دائمی تجاوزات و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه با بازسازی، پایان محاصره و دستیابی به یک توافق جدی تبادل اسرا نشان داد.

الحیه ادامه داد: با وجود مسئولیت و انعطافی که جنبش حماس نشان داد، در تمام مراحل، بنیامین نتانیاهو و دولتش برای انجام مذاکرات مانع تراشی کردند.

از این رو، حماس به قول الحیه تأکید کرد که «آنچه را دیروز رد کردیم، فردا نخواهیم پذیرفت و آنچه که اشغالگری نتوانست با زور تحمیل کند، به میز مذاکره کشیده نخواهد شد.

وی افزود: در سطوح مختلف با همکاری نیروهای ملت و دولت های دوست در سراسر منطقه و جهان به تلاش و اقدام خود برای پایان دادن به محاصره، توقف تجاوزات و فراهم کردن راه های زندگی شایسته برای مردم ادامه خواهیم داد و تا رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اولین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» تاکید کرد: مقاومت به مواضع خود برای تضمین حقوق فلسطینیان، مردم و اسرا پایبند است و بر اتحاد نیروهای مقاومت در منطقه  تاکید دارد و این امر را ضروری برای پیروزی می‌داند.

وی افزود: جهاد اسلامی، جنبش حماس و جنبش‌های مقاومت به اندازه کافی اسیر دارند تا تبادلی را انجام دهند که آزادی اسرای فلسطینی را تضمین کند و مقاومت به مبادله همه اسرا در مقابل همه اسرا اعتقاد دارد و این شعاری است که از آغازطوفان الاقصی مطرح کرده است.

النخاله گفت: اما اشغالگران رژیم صهیونیستی از تعهدات خود طفره رفتند و خواستار تحمیل شرای به مقاومت که به تسلیم نزدیک‌تر است، بودند، اما مقاومت به عقب‌نشینی کامل از غزه و بازسازی و تبادل اسرا در مقابل آزادی اسرای فلسطینی متعهد است.

وی با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین از روز اول حمله به حماس اجازه رهبری نبرد سیاسی را داد، تاکید کرد: موضع فلسطین در همه چیز، جنگ میدانی و در مذاکرات واحد بود.

النخاله در ادامه گفت: جنبش جهاد از طریق رزمندگان خود در گردان های قدس نقش فعالی داشت و در همه میدان‌های نبرد از غزه تا کرانه باختری حضور داشت که بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی گفت: نیروهای مبارز ما در جهاد اسلامی در جبهه لبنان دوش به دوش رزمندگان مقاومت اسلامی بودند که بالاترین مصداق معنای وحدت در مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی است.

النخاله تاکید کرد: وحدت نیروهای مقاومت در منطقه  امری ضروری برای پیروزی است و وحدت مردم فلسطین یکی از مهم‌ترین وظایف در مقابله با دشمن صهیونیستی است.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت تسلیم نمی‌شود، گفت: نیروهای مبارز تا جایی که بتوانند با دشمن می‌جنگند. ایستادگی و جنگندگی که در میدان نبرد دیده می‌شود، موید این است که مقاومت با وجود  تجمع تمام نیروهای شیطانی جهان شکست نخواهد خورد.

کد خبر 1784690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha