افتتاح مجموعه پروژه‌های از آبخیز تا جالیز در بخش اِرسک

هنری گفت: مجموعه پروژه‌های از آبخیز تا جالیز با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان در بخش ارسک شهرستان بشرویه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، مهدی هنری در حاشیه افتتاح قنات روستای پلنگ آباد بخش ارسک شهرستان بشرویه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از معضلاتی که روستاهای عشایری بخش ارسک بشرویه داشت در زمینه نداشتن جاده و راه دسترسی به روستاها بود.

وی با بیان اینکه در این شرایط امکان خدمات رسانی به روستاها فراهم نبود، افزود: اعتباراتی در این خصوص از طرف فرمانداری مصوب می‌شد اما به دلیل نداشتن جاده و راه دسترسی امکان اجرا میسر نبود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: باتوجه به اولویتی که وجود داشت و پیگیری هایی که از بخش خصوصی و دستگاه های مختلف انجام شد و به دلیل صعب العبور بودن منطقه حضور ماشین آلات به صورت شخصی وجود نداشت.

هنری به درخواست عنوان شده از اداره کل عشایری استان به بسیج سازندگی اشاره و عنوان کرد: با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در اختیار بسیج سازندگی سپاه استان است، ابتدای کار را بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ورود کرد.

وی اظهار کرد: بسیج سازندگی کار بازگشایی مسیر صعب العبور منطقه به طول ۸ کیلومتر را انجام داد و زمینه خدمات رسانی به روستاهای مختلف در این بخش فراهم شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: وقتی جاده که آرزوی چندین ساله مردم بود محقق شد، پروژه از آبخیز تا جالیز هم با همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در بالا دست قنوات اجرایی شد.

هنری با اشاره به اینکه تامین اعتبار قنات، احیای قنات و استخر ذخیره آب توسط جهاد کشاورزی و امور عشایری انجام شده است، خاطرنشان کرد: کار اجرایی احیای قنات توسط بسیج سازندگی صورت پذیرفت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با هفته ملی روستا و عشایر، شاهد افتتاح مجموعه پروژه‌هایی در روستاهای عشایری بخش ارسک هستیم.

هنری افزود: برای این مجموعه پروژه‌ها حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تاکید کرد: مجموعه پروژه‌ها نمونه و الگوی مشارکتی موفق بین کارهایی است که با محوریت مجموعه بسیج و سپاه و هماهنگی و همراهی دستگاه های اجرایی استان از جمله جهادکشاورزی، منابع طبیعی، امور عشایری، فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با تاکید بر اثربخشی مشارکت مردم در این پروژه‌ها، گفت: امروز به دنبال این هستیم که این مدل ها و روش‌های مشارکتی بین دستگاه‌ها را در نقاط مختلف پیاده کنیم.

هنری خاطرنشان کرد: اگر محوریت و ورود برای ایجاد جاده روستای پلنگ آباد توسط سپاه و بسیج سازندگی انجام نمی‌شد سال ها مردم این منطقه از خدمات بی‌بهره بودند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت منطقه در مورد گیاهان دارویی و برداشت آنغوزه در این محدوده یکی دیگر از تاثیرات ایجاد جاده روستای پلنگ آباد که برای مردم شهرستان ایجاد خواهد کرد، موضوع کشاورزی و گیاهان دارویی است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: طرح های آبخیزداری که انجام می‌شود مربوط به حوزه آبخیز نهرین طبس است و حجم وسیعی از حوزه آبخیز را تحت پوشش قرار خواهد داد.

هنری به جزئیات افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت زدایی روستاهای منطقه عشایری بخش ارسک بشرویه اشاره و بیان کرد: اجرای چهار سازه آبخیزداری با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال و ۱۱ روستای بهره‌مند، احداث استخر ذخیره آب با اعتبار هزینه شده ۲ میلیارد ریال و ۲۴ خانوار بهره‌مند، احیا جاده پلنگ آباد با اعتبار ۴۸.۵ میلیارد ریال و ۵ روستا بهره مند و احیا و مرمت قنات با اعتبار ۱۰.۵ میلیارد ریال و ۲۴ خانوار بهره‌ مند از جمله مجموعه پروژه‌ها افتتاحی بود.

کد خبر 1784776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha