عراقچی امروز به ریاض و برخی کشورهای منطقه سفر می‌کند

وزیر امور خارجه گفت: بعد از رایزنی‌ها در نیویورک سفری به بیروت و دمشق داشتم، از امروز عصر سفری به منطقه خواهم داشت و به ریاض خواهم رفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، سید عباس عراقچی در حاشیه نشست طوفان الاقصی آغاز نصرالله در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رایزنی‌های ما در رابطه با تحولات منطقه و جلوگیری از جنایات در لبنان، ادامه دارد.

وی گفت: بعد از رایزنی‌ها در نیویورک سفری به بیروت و دمشق داشتم، از امروز عصر سفری به منطقه خواهم داشت و به ریاض خواهم رفت.

وی افزود: حرکت دسته جمعی از سوی کشورهای اسلامی درحال انجام است. سیاست ایران حمایت از مقاومت است و این سیاست اصولی است و به هیچ وجه از این سیاست عبور نخواهیم کرد. اگر رایزنی صورت می‌گیرد برای توقف جنایات است.

عراقچی تاکید کرد: بارها اعلام کردیم ایران خواهان افزایش تنش نیست، اگر چه ما از جنگ نمی‌ترسیم.

وزیر امور خارجه افزود: برای هر سناریویی آمادگی داریم، نیروهای مسلح در آمادگی کامل هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سیاست ما توقف درگیری‌ها و رسیدن به یک آتش بس قابل قبول است.

عراقچی با اشاره به برگزاری نشست با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در قطر، افزود: اولین نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در قطر به طور غیر رسمی برگزار شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: رابطه بین ما و کشورهای شورای همکاری فراز و نشیب هایی را داشته است. این طبیعی است. اما اراده برای اینکه این رابطه به همکاری منطقه ای منجر شود، وجود دارد.

عراقچی خاطرنشان کرد: با تک تک این کشورها به غیر از بحرین که قطع ارتباط هستیم، ارتباط داریم. البته در طول حدود ۳ماه گذشته ۳بار وزیر امور خارجه بحرین به ایران سفر کرده است. این اراده وجود دارد. با وجود قطع رابطه با یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس این جلسه برگزار شد. ما احتیاج داریم در مورد مسائل منطقه با یکدیگر رایزنی و مشورت داشته باشیم.

کد خبر 1784828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha