دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ از پیشتازی در جوانی جمعیت تا نیاز جدی به نیروی پرستاری

معاونین دانشگاه علوم پزشکی کرمان گزارشی اجمالی از آخرین اقدامات و فعالیت‌ها ارائه و دغدغه‌های خود را در بخش‌های مختلف نیز بیان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سه‌شنبه(۱۷ مهر) در نشست خبری با خبرگزاری‌ها آخرین وضعیت حوزه بهداشت و درمان استان را تشریح کردند.
دکتر علی اسدی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم از رفع کمبود شیرخشک تا پایان مهرماه جاری خبر داد و افزود: در بخش نان کامل استان کرمان پیشتاز است.
دکتر  رضا درخشان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم گزارشی از تعداد قابل توجه پیوند کبد و کلیه(هزار و ۲۸۰ مورد) ۲۲۵ مورد اهدای عضو، کاشت رایگان حلزون برای کودکان زیر ۷ سال، پیوند قرنیه و... اشاره و بیان کرد: در جوانی جمعیت رتبه دوم و پیگیری درمان بیماران رتبه اول کشور را داریم.
وی گزارشی نیز از گردشگری سلامت ارائه داد و افزود: با پرواز کرمان- دبی می توان در این بخش بیشتر خدمت‌رسانی کرد و برای توسعه شهر نیز کمک کننده است.
دکتر درخشان با اشاره به هزینه‌هایی که اتباع به حوزه بهداشت و درمان استان وارد می‌کنند؛ گفت: ۵۰ تا ۶۰ درثد تخت‌های بیمارستانی در اختیار اتباع است و متحمل ضرر هستیم؛ گرچه اخیراً اداره اتباع قراردادی مبنی بر کمک به دانشگاه بسته اما شرایط آن مطلوب  نیست و در مجموع بیمارستان‌ها بخاطر این موضوع متضرر هستند.
دکتر پروین منگلیان، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با تاکید بر ضرورن اصلاح هرم نیروی انسانی گفت: از بین ۶۴ دانشگاه و دانشکده کشور رتبه ۵۰ را داشتیم که آسیب جدی به بدنه سلامت استان بود.
وی افزود: اتفاق مهمی که افتاد آمار همه بیمارستان‌ها استخراج شد و توانستیم سازمان امور استخدامی را قانع کنیم که در زمینه نیروی کمبود داریم‌ و در حال حاضر نسبت پرستار به تخت از میانگین کشوری بهتر شده است.
دکتر منگلیان با تاکید بر اینکه وقتی آمارها گویای کمبود شدید نیروی پرستار در استان کرمان است؛ سازمان امور استخدامی خود باید قانع و کرمان ویژه دیده شود نه اینکه ما برای اقناع متوسل به سایر مسئولین شویم.
دکتر میثم موسوی، معاون توسعه مدیریت و منابع برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی هم با اشاره به خساراتی که صنایع و معادن به حوزه‌هایی از جمله بهداشت و درمان وارد می‌کنند؛ گفت: یک درصد از سود حاصل از فروش محصولات صنایع و معادن باید صرف حوزه هایی شود که آسیب وارد شده است.
وی در تکمیل این بخش از سخنانش بیان کرد: تنها در سال گذشته صنایع و معادن استان ۴۲۹ میلیارد تومان به حوزه سلامت استان آسیب وارد کرده که امیدواریم پرداخت شود.
دکتر موسوی به افتتاح ۱۰۷پروژه در دولت شهید جمهور اشاره و اظهار کرد: ۱۹پروژه نیز با هدف تقویت و گسترش شبکه بهداشت ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی از تصاحب غیرقانونی ۱۹ هکتار زمین از پردیس دانشگاه توسط ورزشگاه مس خبر داد که کارشناس رسمی دادگستری نیز آن را تایید کرده؛ ابراز امیدواری کرد موضوع حل شود.
دکتر محمد جواد سلیمانی، مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی دانشجویی هم با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۵۴۰ نفر دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل است و امسال حدود هزار نفر پذیرش جدید داریم، افزود: رشد دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۳۷ درصد افزایش داشته است.
دکتر سیروس سالاری، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از اردوهای جهادی دندانپزشکی، جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری و... داد و گفت: در جریان حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدا برای نزدیک هزار و ۸۶۰ نفر هر کدام هفت جلسه مشاوره انجام شد تا تبعات روحی آن کاهش یابد.

کد خبر 1784836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha