انس شهید رضا طاهر با مسجد زبانزد بود

پدر شهید سیدرضا طاهر از فرزند شهیدش به عنوان ستاره مسجد یاد کرد و گفت: آقارضا از بچگی تا بزرگسالی (زمان شهادت) با مسجد ولیعصر(عج) روستای هریکنده انس ویژه‌ای داشت و در کنار کسب علم به فراگیری ارزش‌های دینی و آموزه‌های قرآنی در سنگر مسجد توجه زیادی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید کاظم طاهر، پدر شهید سید رضا طاهر در دیدار با حجت الاسلام محمد ترابیان- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران که در راستای اجرای نخستین عهدواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان «ستارگان مسجد» به دبیری این خطه ازشمال کشور انجام شد، ضمن یادآوری از اینکه سیدرضا دی ماه ۱۳۶۴ متولد شده، اظهار کرد: عمری کارگر و کشاورز بوده و فرزندانش را با روزی حلال زیر سایه اهل بیت (علیهم السلام) تربیت کرده است.

وی به علاقه مندی فرزند شهیدش برای خدمت در لباس مقدس سپاه اشاره کرد و افزود: سیدرضا بعد از گرفتن دیپلم وارد سپاه شد و در لشکر ۲۵ کربلا و گردان صابرین فعالیت داشت. همچنین در دانشگاه افسری امام حسین(ع) به انجام تحصیلات عالیه خود اهتمام داشت.

پدر شهید مدافع حرم سیدرضا طاهر این شهید مسجدی و اخلاق مدار با اشاره به نخستین اعزام سید رضا به سوریه در آذرماه سال ۱۳۹۴، یادآورشد: سید محمد تنها یادگار فرزند شهیدش است.

انس شهید رضا طاهر با مسجد زبانزد بود

کبری غفار نقیبی- مادر شهید سیدرضا طاهر ضمن ابراز خرسندی از تلاش های فرزندش برای قرار گرفتن در مسیر تربیت دینی، بیان کرد: آقا رضا ۷ ساله بود که نماز و روزه را شروع کرد.

وی بابیان اینکه سید رضا با ادب و با کمالات بوده و اهل محل برای انجام امورات و مشورت به سید رضا مراجعه می کردند، گفت: آقا رضا از بچگی تا بزرگسالی (زمان شهادت) با مسجدولی عصر(عج) روستای هریکنده انس ویژه ای داشت و در کنار کسب علم به فراگیری ارزش های دینی و آموزه های قرآنی در سنگر مسجد توجه زیادی می کرد.

مادر این شهید مدافع حرم به بی رغبتی فرزندش در برحه ای از دوران تحصیل اشاره کرد و یادآورشد: آقا رضا یکبار آمد گفت مادر! مدیرمان گفته فردا به مادرت بگو به مدرسه بیاید. گفتم مگر تو کاری کردی؟ گفت نه. فردا به مدرسه اش رفتم و دیدم مدیر جلو پایم بلند شد. گفتم: آقای مدیر رضا کاری کرده که ما را خواستید؟ گفت: واقعا پسر شما بین همه بچه ها نمونه است، اما نمیدانیم چرا چند وقت است که درسش ضعیف شده. گفتم: خب همه وقتش را در مسجد است کی وقت می کند درس بخواند؟ که آقا رضا در همان زمان قول داد برای جلوگیری از به وجود آمدن ناراحتی در خانه و کسب رضایت مادر و پدرش درسش رابه درستی بخواند و واقعا تا پایان دیپلم هرگز از مدرسه شکایتی درخصوص پایین آمدن نمرات آقا رضا دریافت نشد.

وی به علاقه مندی فرزند شهیدش برای فعالیت در سپاه اشاره کرد و افزود: آقا رضا روزی آمد و گفت مادر اجازه میدهید من به سپاه بروم، گفتم: معلوم است که می گذارم. افتخار هم می کنم. من دوست دارم تو یا طلبه شوی یا بروی سپاه.

نقیبی به آخرین تماس سید رضا اشاره کرد و گفت: آقا رضا همیشه زنگ میزد و ما را از سلامتی اش باخبرمی کرد؛ البته چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، آخرین تماس ما با هم بود که فردایش به شهادت رسید.

کد خبر 1784874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha